×

Home Warranty Of America

Home Warranty Plan Details and Reviews for Home Warranty Of America

Home Warranty Of America

Call Now for a Quote
888-979-1242

Rating Timeline
Customer Service 3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Service Timeliness 3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Repair Service 3.5 Star Rating3.5 Star Rating3.5 Star Rating3.5 Star Rating3.5 Star Rating
Overall Rating3.4 3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Get a Home Warranty Quote to Protect Your Appliances

Write an honest review now !

PO Box 850 Lincolnshire, Illinois 60069-0850
888-979-1242 $275 - $695
Premium $275 - $695
Deductible $60 - $100
Effective Date of order or the closing date
NHSCA Membership Yes
Coverage Area Nationwide (USA)
Years In Business 21
Total Reviews 1849
Complaint Resolution Yes
BBB Rating B
Executive Profiles Manu Asthana - President North America Operations, Leah Barton - Vice President of Operations
No. of Employees 201-500
Headquarters Buffalo Grove, IL
Address PO Box 850 Lincolnshire, Illinois 60069-0850
Alias HWA, Direct Energy Home Warranty of America, Inc.

Write an honest review now !

Get a Home Warranty Quote to Protect Your Appliances

Call Now for a Quote
888-979-1242

Started in 1996, Home Warranty of America has been providing services to customers across the country. The company claims to have built their business with the idea of simplifying the lives of their customers and providing them immediate help during times of need.

The company is headquartered in Illinois and is currently one of the largest sellers of home warranty products.

In addition to home warranty plans, the company also provides sales tools for Real Estate Agents. Client contact program, HWA buttons for your website, informative videos, mobile apps etc are a few of them. They also maintain a 24 x 7 customer service wing.

The company’s website hosts numerous articles, news and maintenance tips that cover topics concerning a homeowner. Contact numbers for their customer service wing can also be obtained from the website. For real estate agents, mobile apps and customer contact programs can be downloaded via their website. You can also link your website to theirs using HWA buttons provided on their website.

The company offers several innovative products which start at $24.95 per month. The products are primarily home warranty plans that are customizable. They vary largely depending on the coverage and the cost of the plan chosen. Their plans are unique as they offer the following features.

  • Cost effective plans starting at $24.95/ month.
  • 24 x 7, 365 days of customer service.
  • No restrictions on age or home model.
  • No mandate on home inspection.
  • Coverage for townhouse and condominium.
  • Nationwide coverage.
  • Various methods of submitting payment.

This company has twice emerged as an award winner in recent Annual Home Warranty awards. With consistently good services, HWA bagged awards in Top Rated Company and Best in Service categories in the years 2014 and 2013, respectively.

For information about the awards, visit Annual Home Warranty Awards page.

Reviews & Ratings

Dallas - TX 12-12-2017
Pamela Riggs Dallas TX
Posted On 12/12/17
Review No. 119854
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Worst ever!!!!!!! I bought this policy and when my heat went out I paid the $60.00 deductible and they told me my heater needed to be replaced. I was then told that I had to provide the Home inspection Report, which I did. It took 5days of sitting in a freezing house that yes I was covered. HOWEVER there was an additional $550.00 due to their vendor for items not covered!!!!!
THIS IS A TOTAL RIP OFF! Don't waste your money! view less
Worst ever!!!!!!! I bought this policy and when my heat went out I paid the $60.00 deductible and they told me my heater needed to be replaced. I was then told that I had to provide the Home inspection Report, which I did. It took 5days of sitting in a freezing house that yes I was covered. HOWEVER there was an additional $550.00 due to their vendor for items not covered!!!!!
THIS IS A
... view more
# 119854
Tulsa - OK 12-08-2017
James Caraway Tulsa OK
Posted On 12/08/17
Review No. 119645
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I was very pleased with the process. It was quick and easy. It was worth having this security blanket to help us fix our furnace. Especially during the winter and when money is always tight during the holidays.
# 119645
DigitalCare
12-12-2017
Hi James! It is fantastic to hear we were able to make the holidays a little easier for you and your family. Thank you for taking the time to rate us and let us know your experience. I hope you have a great week. Thank you, Logan
Dallas - TX 12-06-2017
Jonathan Woods Dallas TX
Posted On 12/06/17
Review No. 119555
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Had a terrible experience with HWA. From customer service all the way to the providers they use it was as bad as it gets. I would highly advise looking at another company. The 3.3 review is there for a reason.
# 119555
DigitalCare
12-07-2017
Hi Jonathan,

We are sorry to hear that you had a negative experience with our company and the vendors assigned to your claim. Please don't hesitate to contact us at [email protected] with your full name, current telephone number, full service address, and claim number if your issue has not yet been resolved. We are glad to help. Have a wonderful day! -Logan

Huntley - IL 12-04-2017
Ernest Yates Huntley IL
Posted On 12/04/17
Review No. 119454
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Reps are very polite and knowledgeable, and the service response was very good.
# 119454
DigitalCare
12-04-2017
Hi Ernest! Thank you for taking the time to rate and review the service we've provided. We love hearing that we were able to help you. Have a wonderful day. -Logan
Pflugerville - TX 11-22-2017
Casey J Nall Pflugerville TX
Posted On 11/22/17
Review No. 118705
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
When my water heater broke, originally I was assigned to an awful company who treated me horribly. When I called HWA back, they immediately called another company, a technician called me back minutes later and within 24 hours we had a new water heater and hot water again. Tami at HWA listened to me and did what needed to happen to get our claim handled. I'm very thankful for her.
# 118705
DigitalCare
11-27-2017
Hey Casey, thank you so much for letting us know about your experience including the good and the not so good! I will be sure to send this along to Tami. She will certainly be happy to hear the positive feedback. Have a wonderful day, -Logan
Creve Coeur - MO 11-20-2017
Angelita Carino Creve Coeur MO
Posted On 11/20/17
Review No. 118625
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Mr. Shad Gharebaghi is extremely knowledgeable in his field. He fixed our water heater and even showed us what the problem was, explaining in details the cause of it. The second time, a few weeks after, was plumbing/drain issue. We specifically requested for him because we were pleased with the first service. Again he did not disappoint, he addressed the problem and again took the time to explain to us steps to take to avoid the same problem from occurring. We highly recommend Home Warranty of America. view less
Mr. Shad Gharebaghi is extremely knowledgeable in his field. He fixed our water heater and even showed us what the problem was, explaining in details the cause of it. The second time, a few weeks after, was plumbing/drain issue. We specifically requested for him because we were pleased with the first service. Again he did not disappoint, he addressed the problem and again took the time to
... view more
# 118625
DigitalCare
11-27-2017
Thank you for the review Angelita! We are so happy he was able to help you out and get your issues resolved in a professional and caring manner. I will be sure to pass this along to our Account Management department as well. I hope you have a wonderful week. -Logan
Tyler - TX 11-20-2017
Michael Tyler TX
Posted On 11/20/17
Review No. 118618
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Had clogged sinks. Filed claim online. Eddy from Terminator Plumbing called and scheduled an appointment. Eddy showed up on-time and had everything fixed within an hour. Eddy was very professional and if I have any other plumbing issues, I would definitely use him again! Thank you HWA and thank you Eddy!
# 118618
DigitalCare
11-27-2017
Awesome review Michael! Thank you for letting us know what great service Eddy provided. I will be sure to submit this for our internal vendor management as well. Have a great day, -Logan
Westerville - FL 11-10-2017
Jon Shinaberry Westerville FL
Posted On 11/10/17
Review No. 118318
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
If I could have a negative rating I would put that. HWA has cost me almost of month of headaches. I have had to go to the BBB and the attorney generals in 3 states to get any response. We had an AC unit fail. They sent Comfort Tech to the home. They said a compressor had failed and wanted to bill me $400 for refrigerant recovery and new refrigerant, which I denied. I called HWA at least 6 times and kept getting different stories. They said based on the home inspection there were dirty coils in the air handler (true), but I paid someone to clean the coils in both air handlers units for 4 hours. They kept blaming me for improper maintenance even though I owned the house for 6 months, had the coils and filters cleaned/replaced. They offered me a buy out and then denied that the next day. I went to the BBB and eventually 3 different states' attorney generals, after which I got an email from HWA saying the repair was approved. When I called Comfort Tech they called me back and stated I was denied. HWA called me and stated the same thing. I sent a copy of the email to both of them. HWA also sent me an invoice for the service call to Comfort Tech which had not yet been paid (true), stating they would discontinue the contract if I did not pay the invoice to HWA. I had called Comfort Tech a few times in order to pay the bill and never had the call returned. Finally they put someone on the phone and I paid the bill and had them state that I had called several times to pay the bill (true, and something they admitted to). I sent a reply email to HWA that I paid Comfort Tech, showed them the invoice, and told them I was not paying the invoice to HWA. HWA also told me Comfort tech had billed them for a capacitor, something to which I was unaware . This has cost me almost a month of time and communication with no repair. They never asked to see the invoice for the coil cleaning until I went to the BBB. They admitted later that I should not have been charged for the refrigerant, but only for the recovery, and that should have been shown to me on the contract. I asked three times for a supervisor to call me and that never happened. Buyer beware! Choose another company. I do not want people to go through what I am enduring. view less
If I could have a negative rating I would put that. HWA has cost me almost of month of headaches. I have had to go to the BBB and the attorney generals in 3 states to get any response. We had an AC unit fail. They sent Comfort Tech to the home. They said a compressor had failed and wanted to bill me $400 for refrigerant recovery and new refrigerant, which I denied. I called HWA at least 6
... view more
# 118318
DigitalCare
11-13-2017
Hi Jon,

I am sorry to hear that you had a negative experience with our claims process and appreciate you taking the time to provide these details to us. We are working diligently to improve processes within our company to ensure that we have consistently great customer satisfaction. Please feel free to contact us at [email protected] with your full name, full service address, current phone number, and claim number if your issue has not yet been resolved. Have a great day! -Logan view less
Hi Jon,

I am sorry to hear that you had a negative experience with our claims process and appreciate you taking the time to provide these details to us. We are working diligently to improve processes within our company to ensure that we have consistently great customer satisfaction. Please feel free to contact us at [email protected] with your full name, full service
... view more
Flossmoor - IL 11-07-2017
June Mitchell Flossmoor IL
Posted On 11/07/17
Review No. 118202
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
We have use HWA 3 other times, and we paid all of the deductibles. We had our boiler cleaned, and the service representative sent from HWA told us we had to replace the furnace because of the carbon monoxide and it was no longer in working condition. HWA asked us to send our inspection to them because we just bought the home six months ago. They determined that the review said that it was a gas leak and that they would not replace or pay to replace our boiler. This is the month of November. What is the point of having a home warranty for your home if they determine after weeks of calling and being told they needed more information that they will not replace or at least help restore the heating system? If they can get you to buy a warranty and the repairs to your home is over $100 you lose! The gas leak was from the Com Ed replacing and digging in front of the home. We would not have been able to move into the house or buy the home with a veterans loan if the boiler was leaking! The carbon monoxide is the reason we could not turn the boiler on, and it should be replaced. My husband is a veteran and has serviced his country and the veterans inspections and loans are very rigorous. This company is a RIP OFF!!! If there was a minus star, I would choose that! -*Do not use them or buy any of the warranties because the reps tried to sell me additional warranties when I had called at least five other times trying to get the result of this issue. I am very disappoint. view less
We have use HWA 3 other times, and we paid all of the deductibles. We had our boiler cleaned, and the service representative sent from HWA told us we had to replace the furnace because of the carbon monoxide and it was no longer in working condition. HWA asked us to send our inspection to them because we just bought the home six months ago. They determined that the review said that it was a
... view more
# 118202
DigitalCare
11-10-2017
Hello June. I would like to thank you for taking the time to express your concerns and frustration that you received throughout your claim process. I can't imagine the stress this must have caused to you and your family. We would be more than happy to look into this claim so that we can follow up and report any poor service that you received. If you would still like us to look into this you can send us your claim or contract number to [email protected] We look forward to helping with this. Thank you, Ella view less
Hello June. I would like to thank you for taking the time to express your concerns and frustration that you received throughout your claim process. I can't imagine the stress this must have caused to you and your family. We would be more than happy to look into this claim so that we can follow up and report any poor service that you received. If you would still like us to look into this you
... view more
Decatur - GA 11-06-2017
Margaret Decatur GA
Posted On 11/06/17
Review No. 118141
2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
First service guy missed an obvious diagnosis
Second one got it immediately -fix appliance was good
Customer service argued with me and told me I had to pay two copsys after they told me a second opinion was free if a different diagnosis . I would not use home wArranty again
# 118141
DigitalCare
11-10-2017
Hello Margaret. I do apologize for the service that was provided by the first vendor for your claim and will be sure to follow up with our vendor department concerning this. I can assure you that each of our customer service representatives strive to provide the best service that we can to each of our contract holders and I am sorry to hear that your experience was not up to our standards. If you have any unanswered questions or concerns please feel free to reach out to us at [email protected] with your claim or contract number. I hope you have a great day. -Ella. view less
Hello Margaret. I do apologize for the service that was provided by the first vendor for your claim and will be sure to follow up with our vendor department concerning this. I can assure you that each of our customer service representatives strive to provide the best service that we can to each of our contract holders and I am sorry to hear that your experience was not up to our standards. If
... view more
Boerne - TX 11-06-2017
Janet D Boerne TX
Posted On 11/06/17
Review No. 118140
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Honestly, a true gift! Great customer service, great timelines, great technicians! This home warranty company was selected by the previous home owner and was part of our sales agreement. We have renewed for the last 4 years and each time to our benefit. Our home was 7 years old when we purchased. My neighbors with homes 2-5 years old are now paying excessive repair costs because they did not think they needed a home warranty. I always tell people there are many imposters playing with the words "America, Home, and Warranty" but to be sure to buy the one with the peach! Well done :-) view less
Honestly, a true gift! Great customer service, great timelines, great technicians! This home warranty company was selected by the previous home owner and was part of our sales agreement. We have renewed for the last 4 years and each time to our benefit. Our home was 7 years old when we purchased. My neighbors with homes 2-5 years old are now paying excessive repair costs because they did not
... view more
# 118140
DigitalCare
11-10-2017
Hello Janet. We would like to thank you for taking the time to express the experience that you received. We are happy to hear that you have received a great overall customer experience for the past 4 years. We are also glad to hear about repeat positivity! If there is anything we can ever help you with please feel free to reach out to us with any question or concern. We hope you have a wonderful day! -Ella. view less
Hello Janet. We would like to thank you for taking the time to express the experience that you received. We are happy to hear that you have received a great overall customer experience for the past 4 years. We are also glad to hear about repeat positivity! If there is anything we can ever help you with please feel free to reach out to us with any question or concern. We hope you have a
... view more
San Clemente - CA 11-04-2017
Rick Flynn San Clemente CA
Posted On 11/04/17
Review No. 118115
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I use HWA to cover my out of state rental properties. It has worked very well for me, keeping me from having to research or find service techs from out of state.
# 118115
DigitalCare
11-09-2017
That is a great use of your warranty, Rick! I'm happy to hear we have made home repairs a little less stressful for you. Thank you for the rating and review. -Logan
Chicago - IL 11-03-2017
YVETTE Lebron Chicago IL
Posted On 11/03/17
Review No. 118090
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I've been with HWA for 7 years now.....and there has been many occasions HWA has saved my life in REGARDS to home repairs.....i will cont to have H WA as long as I can afford to have them......thank you......Ms.Lebron
# 118090
DigitalCare
11-09-2017
We are so happy to have you Ms. Lebron!!! Thank you for leaving such a wonderful review. All the Best, Logan
Anderson - SC 10-27-2017
Rhonda Wesberry Anderson SC
Posted On 10/27/17
Review No. 117892
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
HWA helped us tremendously last winter when our heat went out. They were very understanding to our need for heat and got us set up the same day for repairs. Thanks a million for all that you do!
# 117892
DigitalCare
10-27-2017
Hi Rhonda. Your review and rating are awesome. I'm so happy we were able to get the heat in your home fixed quickly! Please feel free to reach out to us at [email protected] with your full contact information should you ever need our assistance again. Thanks and have a wonderful day! -Logan
Mobile - AL 10-27-2017
Carla Mobile AL
Posted On 10/27/17
Review No. 117878
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I've had HWA for over an year. I needed their services twice and did not have an issue either time.
# 117878
DigitalCare
10-27-2017
Hi Carla. I am glad to hear we were there for you when you needed us! Thank you for your time in providing us with this excellent rating. Please don't hesitate to contact us in the future if we can help! We have online chat available with live chat agents at hwahomewarranty.com ready to assist! All the Best, Logan
San Antonio - TX 10-26-2017
David Almaguer San Antonio TX
Posted On 10/26/17
Review No. 117853
4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Customer Service:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Service Timeliness:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Repair Service:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Overall Rating:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Very good service
# 117853
DigitalCare
10-27-2017
Hi David. We appreciate the time you took to provide this rating. If you ever have any questions or inquiries you would like addressed please email us at [email protected] We look forward to getting to know you! -Logan
Chesterfield - MO 10-25-2017
ChristinaR Chesterfield MO
Posted On 10/25/17
Review No. 117817
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
This was my first service call and it was for a clogged sink. When I called HWA's customer service, they were quickly available to note my problem and help get the appropriate repair service vendor scheduled to come out to fix the issue. The rep I spoke with was friendly and knowledgeable and able to coordinate the service call quickly.

I could have paid the $100 deductible directly to P&K 's plumber who came onsite but he offered for me to call in the credit card number to the office. I didn't ask for this but it gave me more peace of mind than having to write it down on a form for him to reconcile later. view less
This was my first service call and it was for a clogged sink. When I called HWA's customer service, they were quickly available to note my problem and help get the appropriate repair service vendor scheduled to come out to fix the issue. The rep I spoke with was friendly and knowledgeable and able to coordinate the service call quickly.

I could have paid the $100 deductible
... view more
# 117817
DigitalCare
10-27-2017
Hi Christina! We are working to improve our processes and it is wonderful to get feedback on those improvements. Thank you so much for taking the time to let us know in detail how your claim was handled. I hope you have a wonderful day! -April
Jackson - TN 10-25-2017
Wendy Mercer Jackson TN
Posted On 10/25/17
Review No. 117799
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I had an excellent experience with HWA when I put in a claim for my townhouse. I specifically requested another vendor after a previous bad experience. I'm so glad that they honored my request and D&C Plumbing contacted me the same day that I made the claim. They had excellent customer service and they had the tools and the materials with them to fix my repair as soon as they arrived. I want HWA to send D&C Plumbing anytime that I need a repair. Keep up the great work! view less
I had an excellent experience with HWA when I put in a claim for my townhouse. I specifically requested another vendor after a previous bad experience. I'm so glad that they honored my request and D&C Plumbing contacted me the same day that I made the claim. They had excellent customer service and they had the tools and the materials with them to fix my repair as soon as they arrived. I want
... view more
# 117799
DigitalCare
10-25-2017
Hello Wendy. Thank you so much for taking the time to provide your feedback. We are glad to hear that a new vendor was able to be assigned to the claim for you and they provided great service. If there is anything we can help you with do not hesitate to reach out to us at (888) 492-7359 or [email protected] Have a great rest of your day! - Cindy
Plainfield - IL 10-24-2017
Robert Griggas Plainfield IL
Posted On 10/24/17
Review No. 117777
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
They were prompt, courteous, and knowledgeable. They fixed the heating problem immediately.
# 117777
DigitalCare
10-25-2017
Hello Robert. We are glad to hear of the quick fix you received for the issue. We hope you have a great week! - Cindy
Normal - IL 10-23-2017
Moore Normal IL
Posted On 10/23/17
Review No. 117482
4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Customer Service:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Service Timeliness:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Repair Service:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Overall Rating:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
For over the last year I have had hwa, and I am so glad that I have. I have only had one bad experience and that was with the plumber that was sent to me. So I feel as though the plumber tried to scam as much money as he could out if me "fixing" my dead water heater, I ended up having to buy a new one myself. But other then that one time, I have had nothing but good service men and technical support. view less
For over the last year I have had hwa, and I am so glad that I have. I have only had one bad experience and that was with the plumber that was sent to me. So I feel as though the plumber tried to scam as much money as he could out if me "fixing" my dead water heater, I ended up having to buy a new one myself. But other then that one time, I have had nothing but good service men and technical
... view more
# 117482
DigitalCare
10-23-2017
We are sorry that we did no see your post until now, however we are happy to hear you had a great experience! We appreciate your feedback.- Eden
Joliet - IL 10-22-2017
Chris c Joliet IL
Posted On 10/22/17
Review No. 117465
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Although service was great not covering the hole that the plumber made in wall to fix the issue didn’t make sense ,If i would have been offered a copay at least to compleate the job but now have to search for someone to fix that . In my profession we fix damage we cause ....
# 117465
DigitalCare
10-23-2017
We are sorry that we did no see your post until now, however we are happy to hear you had a great experience! We appreciate your feedback.- Eden
Bastrop - TX 10-20-2017
Matt Lutz Bastrop TX
Posted On 10/20/17
Review No. 117375
4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
I was very pleased with the customer service from the Home Warranty of America. The person who spoke to me on the phone assisted me with my claims process I had started on line. Using this warranty saved me $350!!! My garage door spring busted on Thursday in the early A.M. I went on line entered the information and about 12 p.m. the rep called me and told me I was covered for the springs and a tech would be contacting me. Now the not so good part. I had to call the company who was assigned on Monday because they had not called me. But back to good news: They were out the next day and fixed it right away! Pretty happy right now! view less
I was very pleased with the customer service from the Home Warranty of America. The person who spoke to me on the phone assisted me with my claims process I had started on line. Using this warranty saved me $350!!! My garage door spring busted on Thursday in the early A.M. I went on line entered the information and about 12 p.m. the rep called me and told me I was covered for the springs and a
... view more
# 117375
DigitalCare
10-23-2017
We are sorry that we did no see your post until now, however we are happy to hear you had a great experience! We appreciate your feedback.- Eden
Winter Springs - FL 10-17-2017
Josephine Doyle Winter Springs FL
Posted On 10/17/17
Review No. 117281
4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Customer Service:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Service Timeliness:3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Scheduled two repair claims. 1) hvac (cooling problem) 2) dishwasher water line leak.

Dishwasher repaired within 10 days. Hvac not yet repaired or contacted. Will call to check in it tomorrow.

Dishwasher repair - highly satisfied, professional, courteous repair team. Very pleased.
# 117281
DigitalCare
10-23-2017
We are sorry that we did no see your post until now, however we are happy to hear you had a great experience! We appreciate your feedback.- Eden
Katy - TX 10-16-2017
Ivan Chacon Katy TX
Posted On 10/16/17
Review No. 117213
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Not happy. Always try to scam and not cover things that break. Never using them again.
# 117213
DigitalCare
10-23-2017
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate your feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at [email protected] anytime!- Eden
Katy - TX 10-16-2017
Ivan Chacon Katy TX
Posted On 10/16/17
Review No. 117211
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
So dissappointed. Leak from the tub and they cut a hole in my master bedroom roof because it leaked and then didn’t want to cover the roof. Such a scam. Then they didn’t paint the roof after they finally replaced the sheet rock. Horrible company and will never recommend.
# 117211
DigitalCare
10-23-2017
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate your feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at [email protected] anytime!- Eden
Next

Rate Home Warranty Of America

Thank you for the feedback. Please regularly check your inbox or spam folder for further updates on this!
Let's keep things clean!

We will not allow short or abusive comments. Existing customers post reviews and companies respond. Contractors must post the reviews at vendors area or contact hwahomewarranty.com directly.