ALLCOMPANIES TOOLS BLOGS
Disclaimer

We maintain complete transparency with the readers on our website. The company rankings on our site are independent of any marketing relationships that we may hold with a home warranty company. We may receive compensation for receiving quotes or placing advertisements. However, this does not affect a company's rankings. Companies are ranked solely on the basis of consumer reviews and ratings received from home warranty users.

*The lead information obtained will be sent to the respective companies as selected by the readers. However, the lead will be shared with a similar company if the selected company either doesn't participate in Leads Program or doesn't respond.

Home  /   Companies /   HMS Home Warranty
icon Last updated: July 9, 2021

HMS Home Warranty

HMS National commonly known as HMS Home Warranty is one of the leading providers of home warranty plans in the nation. It has over 35 years of experience in the industry. It is a member of the National Home Service Contract Association and is committed to making homeownership a pleasant experience. HMS Home Warranty has a network of over 40,000 contractors who are dispatched as and when service requests are placed. The company has a simple claims process and runs a customer service facility which functions 24/7/365.
 $company_name
Rating starRating starRating starRating starRating star
1,458 Reviews

Premium

$400 - $600+

Deductible

$100 - $200

Coverage Limits

$3K

BBB Rating

NR

Active States

48

Complaint Resolution Program

Yes

N/A

Estimated Appliance Coverage

N/A

Estimated System Coverage

48

No. Of Active States

Yes

Complaint Resolution Program

WHY HMS Home Warranty?

  • Customizable coverage options
  • Marketopia 2.Go cloud-based tool available for realtors
  • 24/7 claims process online
  • Renew your policy online
  • No home inspection required
  • Large contractor network of over 40,000 professionals
home service img

HMS HOME WARRANTY FAQs

Is there a limit to the number of repairs during the contract term?

No, HMS does not have any limit to the number of repairs that can be covered. However, there are limits on the dollar amount that can be covered for some appliances and systems.

Where is HMS Home Warranty’s corporate office?

Their corporate office is at 4700 Exchange Court, Suite 300, Boca Raton, FL 33431.

How long is a HMS Home Warranty contract?

The initial buyer’s contract is for a 12 month period. The agreement can be renewed annually or for a longer period. All contracts can be cancelled at any time with 30 days written notice. It can be cancelled or changed within 30 days of execution.

Does HMS allow you to choose your own contractors?

No, you cannot. However, the company has a list of prescreened contractors from which you can choose a contractor, if you have preferences.

How does HMS National select its contractors?

The service contractors are put through a rigorous process for qualification and vetting. They must have fully licensed trade in their area, have commercial and other coverages for their business and employees, executed agreements with HMS and provision of all their licenses and insurance coverages.

HMS Home Warranty REVIEWS

Icon

Ricky Green, El Dorado, AR

On May 27, 2021

Rating starRating starRating starRating starRating star

I am livid, to say the least!!! I cancelled my coverage with this company 4 or 5 years ago, and tonight, i noticed that they have drafted a premium from my bank account!! This is NOT ACCEPTIBLE!!!

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On May 27, 2021

Dear Ricky, We're disappointed to hear this and will have a Membership supervisor review your account and follow up with you personally to address your concerns. Respectfully, Austin

Icon

Charles L Flynn, Chantilly, VA

On Apr 22, 2021

Rating starRating starRating starRating starRating star

Terrible company. Refused to honor contract when item was explicitly covered in the contract. Thermostat was not working correctly. The outdoor temperature sensor was not working and this is needed for the system to know whether to use the heat pump or the furnace. HMS said that it was not covered because it was part of an energy management system. Let's see, thermostats are specifically covered, H ..Read Full Review

Terrible company. Refused to honor contract when item was explicitly covered in the contract. Thermostat was not working correctly. The outdoor temperature sensor was not working and this is needed for the system to know whether to use the heat pump or the furnace. HMS said that it was not covered because it was part of an energy management system. Let's see, thermostats are specifically covered, HVAC is specifically covered, systems are specifically covered, but a component to make the system work that is integrated into the thermostat is not covered. Not logical unless you are wanting to mess over the consumer. Don't waste your money. ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Apr 22, 2021

Charles - We're disappointed you feel this way. Please know that we recognize it can be an upsetting experience to learn that an item may not be addressed by the home protection agreement. It is very important to us that our customers are educated on the coverage they retain, and are sent a copy of their contract within the first thirty days before the warranty goes into effect to review specific ..Read Full Review

Charles - We're disappointed you feel this way. Please know that we recognize it can be an upsetting experience to learn that an item may not be addressed by the home protection agreement. It is very important to us that our customers are educated on the coverage they retain, and are sent a copy of their contract within the first thirty days before the warranty goes into effect to review specific coverage details. We've located your account and see that your claim has been been handled within the full terms and conditions of the policy and you have also spoken with a member of our Escalations department to further address your concerns and provide a detailed explanation of the claim denial. We understand this was not the outcome you were hoping for and appreciate the opportunity to review your claim. Respectfully, Austin ..View less

Response
Charles L Flynn
Charles L Flynn
On Apr 22, 2021

Icon

Gwendolyn, Washington, DC

On Dec 16, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

Terrible customer service representatives .They should learn to listen to customers before reading their scripts its annoying.Try and make people feel as though they have made the best choice in this field . Speed up process of making decisions on your claims as well

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Icon

Gwendolyn, Washington, DC

On Dec 16, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

Terrible customer service representatives .They should learn to listen to customers before reading their scripts its annoying.Try and make people feel as though they have made the best choice in this field . Speed up process of making decisions on your claims as well

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Dec 16, 2020

Gwendolyn - We appreciate your feedback and we're sorry to hear that your claim experience is not going as you expected. My team would be glad to review your account and address any concerns that you may have. If you would like our assistance, please respond to this review with your full property address and the best time for my team to give you a call. Sincerely, Austin

Icon

Dean, Greenfield, IN

On Oct 22, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

terrible service... all you get is the run around when you call. I am starting to think they only want your money but when you need to file a claim and get something taken care of there is no sense of urgency. POOR CUSTOMER SERVICE and I am satring to understand why they have so many negative comments and reviews. I would give a zero but no option for this

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Nov 16, 2020

Dean - We're disappointed to hear you feel this way. We aim for a seamless claim experience and it sounds like we haven't met our goal. My team would like to follow up with you personally to address your concerns. Please respond with your full property address so we can locate your account and complete a thorough review of your claim. Sincerely, Austin

Icon

Robert Noss, Cleveland, OH

On Oct 18, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

My Sewage discharge pump for my up flush toilet contained within the perimeter of my foundation (as stated in the HMS policy) in my basement was not working and I called HMS. They automatically charged me $100 deductible and had me schedule an appointment with a company they chose. (Two Guys Plumbing) The company came out 1 week later and looked at the system and said they would order a pump and come ba ..Read Full Review

My Sewage discharge pump for my up flush toilet contained within the perimeter of my foundation (as stated in the HMS policy) in my basement was not working and I called HMS. They automatically charged me $100 deductible and had me schedule an appointment with a company they chose. (Two Guys Plumbing) The company came out 1 week later and looked at the system and said they would order a pump and come back when they got it. Two "SENIOR PLUMBERS" (as stated by the representative from Two Men Plumbing) returned and proceeded to install the wrong pump and they were trying to hook up to the upflow discharge to the vent pipes instead of the discharge pipe. They were arguing and yelling amoungst eachother. I had to argue with them that they had the wrong pump and that it was hooked up to the vent which would have taken the waste to the roof. They finally listened and hooked it up to the discharge pipe and said they would be back with the correct pump. They took the old pump, pipe, check valve and rubber gaskets with them. One week later we received a call from Two Guys Plumbing saying that HMS will not cover this. The representative from their company said they would call and try to resolve the issue since it was originally approved. They were not able to resolve with HMS and told us to call. We called repeatedly and was put on hold and then told we would receive a call back in 2-3 days. HMS never called. We called again and FINALLY got a hold of someone from HMS who said that the claim would not be supported because the "SENIOR PLUMBERS" from Two Guys Plumbing said that the Up flow toilet is not hooked up to the Septic Tank.(It Is hooked up to the septic tank. It drains into the septic tank.) The representative said that IF it is hooked up to our septic tank than it would be covered and that he will send another company out to our home to verify this information. We were told that we would receive an e-mail stating everything we discussed and we never received anything. This is a clear violation of BAD FAITH!!! I went online to check the claim and it has been cancelled by HMS!!! I will shopping for another Home Warranty Company that is committed to standing by their warranty contract!!! ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Oct 21, 2020

Dear Robert - We're disappointed to hear this has been your experience with your sewage discharge pump. We aim to provide trusted experts on each service visit and it's clear we missed our goal. My team will be glad to follow up with you personally to address your concerns. Please respond with your full property address so we can locate your account and complete a thorough review of your claim. Si ..Read Full Review

Dear Robert - We're disappointed to hear this has been your experience with your sewage discharge pump. We aim to provide trusted experts on each service visit and it's clear we missed our goal. My team will be glad to follow up with you personally to address your concerns. Please respond with your full property address so we can locate your account and complete a thorough review of your claim. Sincerely, Austin ..View less

Response
HMS Home Warranty
On Oct 21, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Icon

Victoria Shields, Mason, OH

On Aug 14, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

To all who have used HMS- I am getting ready to launch a class action law suit against this company. My family has been without AC for a week already and I have spent days on the phone getting the run around. The company HMS assigned to do the service call said I need a new unit. HMS is telling me BEST case it will be 21 days to get the new unit but they can't give me a real date or even give me a dat ..Read Full Review

To all who have used HMS- I am getting ready to launch a class action law suit against this company. My family has been without AC for a week already and I have spent days on the phone getting the run around. The company HMS assigned to do the service call said I need a new unit. HMS is telling me BEST case it will be 21 days to get the new unit but they can't give me a real date or even give me a date when they will be able to give me a date. There are several other companies that can have my new AC unit put in the next two days but HMS refuses to use them. I have talked to several HMS representatives and supervisors who refuse to give their names on the phone. I am POSITIVE that the people answering the phone are actually paid to give people the run around. My father is the attorney general and will be launching a law suit. Please contact me ASAP if you wish to be included in a class action law suit at victoria.shields.01@gmail.com. I also have been involved in real estate my entire career and my real estate connections run deep and wide. I will be notifying all national real estate companies to stop using this warranty company immediately. ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Aug 14, 2020

Dear Victoria - We regret to hear this has been your claim experience and my team would like to follow up with you personally to help expedite a resolution. Please respond to this message with your full property address and my team will follow up with you directly and remain in contact with you until this has been fully resolved. Thank you - Austin

Icon

Mike, Hot Springs National Park, AR

On Aug 12, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

Initiated a claim on 6/28/20, when our air conditioner went out. A local technician came out the next day and determined the necessary part, which ultimately is no longer made. The A/C company reported to this to HMS and HMS said they'd research finding the part. It is 8/12/20, and I have heard NOTHING from HMS. Each time I call I'm told "a supervisor will call you back." I've called HMS 8 t ..Read Full Review

Initiated a claim on 6/28/20, when our air conditioner went out. A local technician came out the next day and determined the necessary part, which ultimately is no longer made. The A/C company reported to this to HMS and HMS said they'd research finding the part. It is 8/12/20, and I have heard NOTHING from HMS. Each time I call I'm told "a supervisor will call you back." I've called HMS 8 times and HMS has returned the call one time, at 8:00 at night, to the wrong phone number. My last call to HMS was 7/24/20, and I'm still waiting for a return call from a "supervisor". Supposedly our claim was upgraded to emergency status on 7/6/20, since we're experiencing above 100° heat index daily. Other claims with HMS have not experienced this inactivity; apparently they treat repairs differently than replacements. ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Aug 12, 2020

Mike, We're disappointed to hear this has been your experience and thank you for taking the time to share your experience and bringing this to our attention. We've located your claim and my team will follow up with you directly once our review of your claim is complete. Thank you - Austin

Response
HMS Home Warranty
On Aug 12, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Icon

Amy Gould, Loveland, OH

On Aug 04, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

0 starts. Automated system makes you enter payment prior to placement of service call. Service technician arrived for appointment to report the damages were not covered under warranty; no service in turn provided. If you are not 100% sure of the diagnostic of the problem do not use them; just call a repair service on your own. HMS refused to refund deductible. 10 second interaction with a profession cost ..Read Full Review

0 starts. Automated system makes you enter payment prior to placement of service call. Service technician arrived for appointment to report the damages were not covered under warranty; no service in turn provided. If you are not 100% sure of the diagnostic of the problem do not use them; just call a repair service on your own. HMS refused to refund deductible. 10 second interaction with a profession cost our family 125 dollars. The dealing in vagaries is clearly on purpose as well as the forcing of hand with the payment of deductible upfront. Extremely disappointed in how HMS conducts themselves professionally and ethically. Would not recommend this company to anyone. ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Aug 12, 2020

Amy - I appreciate your feedback and I’m sorry to hear that your claim experience was not what you expected. As with all warranties, coverage is detailed in the Agreement and there are items and conditions which may not be covered by your warranty. This information can be found in the terms and conditions of your warranty booklet that was mailed to you upon enrollment. We regret any confusion o ..Read Full Review

Amy - I appreciate your feedback and I’m sorry to hear that your claim experience was not what you expected. As with all warranties, coverage is detailed in the Agreement and there are items and conditions which may not be covered by your warranty. This information can be found in the terms and conditions of your warranty booklet that was mailed to you upon enrollment. We regret any confusion or misunderstanding which occurred. Respectfully, Austin ..View less

Response
HMS Home Warranty
On Aug 12, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Icon

Tara Flynn, Catonsville, MD

On Jul 23, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

Horrible customer service, phones drop frequently and then have to go through long menu again, assign repair people who don’t even work on the system that need servicing, contractors are incompetent and don’t know what the minimum standards for our state are, when I try to get reassigned there are no notes on the file so nobody knows what was discussed during the last visit. Absolute bullshit ..Read Full Review

Horrible customer service, phones drop frequently and then have to go through long menu again, assign repair people who don’t even work on the system that need servicing, contractors are incompetent and don’t know what the minimum standards for our state are, when I try to get reassigned there are no notes on the file so nobody knows what was discussed during the last visit. Absolute bullshit. ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jul 23, 2020

Tara - I am sorry this was your experience. This definitely does not represent the service we aim to provide. We appreciate your feedback and would like to address your concerns. Please respond with your full property address and we will investigate and follow up with you directly. – Austin

Icon

Man Choi, Sterling, VA

On Jun 19, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

HMS home warranty came with our home when we purchased it in 2010. We have renewed every year without fail and in 2018, our Furnace failed. They sent U.S HVAC Services to complete replace our furnace. They installed a furnace/blower that was 2/3 the width of my air handler and charged me $1200 out of warrant coverage expenses to make it work. Fast forward 1 .5 years later, my A/C has a coil leak an ..Read Full Review

HMS home warranty came with our home when we purchased it in 2010. We have renewed every year without fail and in 2018, our Furnace failed. They sent U.S HVAC Services to complete replace our furnace. They installed a furnace/blower that was 2/3 the width of my air handler and charged me $1200 out of warrant coverage expenses to make it work. Fast forward 1 .5 years later, my A/C has a coil leak and it is now going to cost me $2200 of non-covered work which include $500 in sheet metal modification, $750 in vent modification and $185 in copper work. The others are upgraded safety and locking caps, relcaim and disposal. Why am I paying for sheet metal work and vent modification if it wasn't done the right the first time? They contract with the bottom of the barrel companies and allow them to rip you off for doing work that you are trusting them to do. I should have done my research the first time. Shame on me for that. I got another quote to repair the coil and it came out to $2100 and $4200 to replace the system. When you call their customer service, they will swear up and down that they cannot do anythng and that their supervisor is too busy with paperwork to take a call from a client. This is the last year I will have this home warranty service and do everything in my power to advise people to not purchase their service. ..View less

Helpful
2 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jun 19, 2020

Man Choi – I appreciate your feedback and am sorry to hear that your claim experience was not what you expected. My team would like to take a thorough review of your claim to see how we can help remedy a solution to your concerns. Please respond with your full property address and my team will follow up with you personally as soon as our review is complete. Sincerely, Austin

Response
HMS Home Warranty
On Jun 19, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Response
Man Choi
Man Choi
On Jun 19, 2020

Icon

Tony Saiz, Summerfield, NC

On Jun 18, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

I am entirely dissatisfied with the services provided. Very first thing to understand is that this is not an insurance policy-this is a service agreement where the warranty company is making all the rules to its favor. I reported a breakdown of my AC Central system. The service contractor (selected by Cinch) recommended replacement of the AC system. The first surprise is that the warranty does not cover ..Read Full Review

I am entirely dissatisfied with the services provided. Very first thing to understand is that this is not an insurance policy-this is a service agreement where the warranty company is making all the rules to its favor. I reported a breakdown of my AC Central system. The service contractor (selected by Cinch) recommended replacement of the AC system. The first surprise is that the warranty does not cover needed repairs to ensure that the newLy implemented system is up to code: as every installation needs county inspection, denial of coverage For this reason Is uNreasonable and unconscionable. Second surprise is claim being denied because components of the systems being replaced do not match even though they are compatible in capacity ratings. Basically, Cinch interprets the warranty language to its favor and does not offer recourse other than arbitration or legal redress through the court system. In conclusion, you purchase this product with the reasonable expectation that it will cover the majority of the cost to repair or replace non functioning covered items, and in reality little or nothing is actually covered, And the “warranty” language is only there to deny coverage. If you are reading this review wondering if it’s worth a purchase, the answer is definitely “no”. ..View less

Helpful
2 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jun 18, 2020

Dear Tony, We understand that it can be an upsetting experience when a claim is determined not to meet the standard for coverage as outlined in the warranty contract. As with any home protection agreement, there are specific terms and conditions that dictate how coverage is applied. It is very important to us that our customers enter into the agreement being educated on the coverage they retain. ..Read Full Review

Dear Tony, We understand that it can be an upsetting experience when a claim is determined not to meet the standard for coverage as outlined in the warranty contract. As with any home protection agreement, there are specific terms and conditions that dictate how coverage is applied. It is very important to us that our customers enter into the agreement being educated on the coverage they retain. This is why all customers are sent a warranty booklet prior to the plan going into effect so that you may determine if it is right for you. Our team would be glad to review your claim to ensure the proper decision was made, or to answer any specific questions you may have. If you would like our assistance, please send an email to erelations@cinchhs.com with your full property address and a member of our team will contract you personally. Sincerely, Dena ..View less

Icon

Harbi , Mason, OH

On Jun 13, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

Hms deserves 0 star. I have been without ac for about 3 weeks now in the heat is summer. Hms service providers have a 2 week wait. Once a service provider visits and diagnoses, hms will ask for a second opinion and force you wait another 2 weeks for another appointment. Hms will do everything possible to NOT provide a fix to the problem, repair or replace the equipment.

Helpful
1 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jul 23, 2020

Dear Harbi - Please know this is certainly not the level of service HMS aims to provide and it is clear that your expectations were not met. We appreciate you taking the time to share your concerns and value your opinion. Please provide me with your full property address so my team can investigate and follow up with you personally. Thanks, Austin

Icon

Elizabeth Meehan, Lees Summit, MO

On Jun 09, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

I will NEVER recommend this company to anyone! We are almost at one month and our dryer still has not been repaired. Evidently, HMS ordered the parts (3) and they still have not been received by our service provider. I called HMS/Cinch and was on the phone for almost an hour, spoke to 5 different people who I could barely understand and NONE of them could help me. i finally hung up!! We have 6 peopl ..Read Full Review

I will NEVER recommend this company to anyone! We are almost at one month and our dryer still has not been repaired. Evidently, HMS ordered the parts (3) and they still have not been received by our service provider. I called HMS/Cinch and was on the phone for almost an hour, spoke to 5 different people who I could barely understand and NONE of them could help me. i finally hung up!! We have 6 people in our household and on top of our $125 deductible, I had to spend $75, 2 1/2 hours of my time going to the laundromat. Looks like I will be taking another trip this weekend. If I didn't have to put a rating in, I wouldn't. (-10) ..View less

Helpful
2 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jul 23, 2020

Dear Elizabeth, It is clear that your expectations haven't been met and we regret this has been your experience. We'd like to review your claim if you still need assistance, please respond with your full property address so we can locate your claim and reach out to you directly. Sincerely, Austin

Icon

TRUDY EDWARDS, Abingdon, MD

On Jun 03, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

Call in my freezer on Sunday 31 May, everything done electrically. Repair schedule set for Monday repair tech don't show. Keep in mind this is my freezer and my food is defrosting all this time. Tech comes on Tuesday, says I need a circuit card, however, they cant find the part, have to send to insurance company which would try to locate the part, this can take days to locate. Call the company to expedit ..Read Full Review

Call in my freezer on Sunday 31 May, everything done electrically. Repair schedule set for Monday repair tech don't show. Keep in mind this is my freezer and my food is defrosting all this time. Tech comes on Tuesday, says I need a circuit card, however, they cant find the part, have to send to insurance company which would try to locate the part, this can take days to locate. Call the company to expedite the process, since my food is defrosting. they tell me that they don't cover freezers oh yeah they took my $100 . Horrible Service. This is not the Company for you I beg you to look at another company. ..View less

Helpful
1 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jun 03, 2020

Hi Trudy, It sounds like we haven’t met your expectations and we regret this has been your experience. We’ve located your account and will be reaching out shortly. – Austin

Response
HMS Home Warranty
On Jun 04, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Icon

Rcutcher, Richmond, IN

On May 18, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

I made a claim using their online tool. They promptly referred me to a repair person in another state. It was difficult to get through to customer service to let them know their error. When I finally got through, they assigned a repair person from a city an hour away from me. The repair person only wanted to work in my area after hours so his first visit was at 8:00 pm. HMS dictated the replacement ..Read Full Review

I made a claim using their online tool. They promptly referred me to a repair person in another state. It was difficult to get through to customer service to let them know their error. When I finally got through, they assigned a repair person from a city an hour away from me. The repair person only wanted to work in my area after hours so his first visit was at 8:00 pm. HMS dictated the replacement appliance and it is the lowest grade hot water heater that will likely fail within just a few years. As the homeowner, I was not permitted to participate in the decision making process, they ordered the unit and had it installed. The repair person padded their bill (I heard him call it in) but I never saw an itemized bill so I was unable to address that piece with HMS. ..View less

Helpful
Be the first one to find this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jul 23, 2020

Rcutcher - We’re sorry to hear that we didn’t meet your expectations. As with all warranties, coverage is detailed in the Agreement and there are specific terms and conditions listed within your policy. Although your warranty agreement does not match the exact type or brand for a replacement item, it is our guarantee to find a comparable model in size and function. This information can be foun ..Read Full Review

Rcutcher - We’re sorry to hear that we didn’t meet your expectations. As with all warranties, coverage is detailed in the Agreement and there are specific terms and conditions listed within your policy. Although your warranty agreement does not match the exact type or brand for a replacement item, it is our guarantee to find a comparable model in size and function. This information can be found in the terms and conditions of your warranty booklet which was mailed to you upon enrollment. We regret any confusion or misunderstanding of the coverage provided. Respectfully, Austin ..View less

Response
HMS Home Warranty
On Jul 23, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Icon

Latonia Wimberly, Vine Grove, KY

On May 07, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

I really see why this company has a 1.8 out of 5. They are completely terrible. I have paid my monthly payment on time every month and when I need my garage door openers replaced they cannot help me. They ran off the company that they told me to find myself and then the agent took one word from what the man said the problem could be and said they can't help us. I have been on the phone for 2 hours I wil ..Read Full Review

I really see why this company has a 1.8 out of 5. They are completely terrible. I have paid my monthly payment on time every month and when I need my garage door openers replaced they cannot help me. They ran off the company that they told me to find myself and then the agent took one word from what the man said the problem could be and said they can't help us. I have been on the phone for 2 hours I will be canceling my service. ..View less

Helpful
1 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On May 07, 2020

Latonia, We understand that it can be a frustrating experience when a claim is determined not to meet the standard for coverage as outlined in the warranty agreement. As with any home protection plan, there are specific guidelines that dictate how coverage is applied. If you would like for us to look into this for you to ensure you have received the full benefit of your plan, please send us your f ..Read Full Review

Latonia, We understand that it can be a frustrating experience when a claim is determined not to meet the standard for coverage as outlined in the warranty agreement. As with any home protection plan, there are specific guidelines that dictate how coverage is applied. If you would like for us to look into this for you to ensure you have received the full benefit of your plan, please send us your full property address to erelations@cinchhs.com and a member of our team will contact you personally. Sincerely, Dena ..View less

Icon

Kyle Kovalenko, Chester, VA

On Apr 28, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

currently getting a refund on policy after how they treated my mother when here range stopped working, guy was rude/mean to her and was digging for any reason for denial of the claim. DONT NOW BUY A POLICY!

Helpful
1 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jul 23, 2020

Dear Kyle - We're sorry to hear that your mother's experience was less than satisfactory. If you would like for us to review her claim, please respond with her full property address and my team will follow up with her directly. - Austin

Icon

Liyuwork Babeso, Springfield, VA

On Feb 21, 2020

Rating starRating starRating starRating starRating star

I am very satisfied with the service I received from A.B.S Appliances. They take care of the washing machine issue in ONE DAY...Their effort and pleasant service make me sit down and write..I WANT YO SAY THANK YOU ..It worth to pay HMS .. GIVEN ME peace of mind..

Helpful
1 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Mar 05, 2020

Liyuwork, We appreciate you taking the time to share your experience with HMS! We aim to be simply straightforward and we’re happy to hear we’ve met your expectations. – Austin

Response
HMS Home Warranty
On Mar 05, 2020

The company has responded to the customer through the CRP system.

Icon

Ted M, New Kent, VA

On Jul 26, 2019

Rating starRating starRating starRating starRating star

STAY AWAY. Very poor service. EXTREMELY slow to respond. You will have to call multiple times every day for at least a week, if you want to get something fixed in less than two weeks. Blower Motor and fan needed repair. This is such a long process, but I will try to keep it short. This was a VERY simple repair involving less than $500 (retail) worth of parts. Very nice people answer the phone, but do n ..Read Full Review

STAY AWAY. Very poor service. EXTREMELY slow to respond. You will have to call multiple times every day for at least a week, if you want to get something fixed in less than two weeks. Blower Motor and fan needed repair. This is such a long process, but I will try to keep it short. This was a VERY simple repair involving less than $500 (retail) worth of parts. Very nice people answer the phone, but do nothing. They take calls 24/7 but only act on the calls during work hours. If you call Saturday, they start working on the ticket Monday. They will send below average workers. The first contractor they offered scored an F on the BBB site, did not answer the phone or call back, and was known as a convicted criminal for fraud. It wasn't until the 3rd vender was contacted that I received a diagnostic service on the A/C. 4 days after the A/C Failed. They required the contractor to submit his parts request to Country Home Services so they could review the request in their purchasing department. It takes at least 2 days after the diagnostics to generate a PO which runs into the next weekend when nobody works. The vendor then has to wait until Monday to go get the parts which are available 20 minutes drive from my home. This whole repair only requires the removal of 8 screws and a 20 minute drive to a local parts store, yet it takes at least 9 days for this company to execute the repair. ..View less

Helpful
1 people found this review helpful
Response
HMS Home Warranty
On Jul 26, 2019

The company has responded to the customer through the CRP system.

Ready to share your home warranty experience with HMS Home Warranty? Click here to write your own review

HMS Home Warranty RATINGS

RATINGS
1,458 Reviews in Total

Customer Service

Rating starRating starRating starRating starRating star

Repair Time

Rating starRating starRating starRating starRating star

Quality of Repair

Rating starRating starRating starRating starRating star

Claims and Settlement

Rating starRating starRating starRating starRating star
https://www.homewarrantyreviews.com/wp-content/themes/HWR-2020