Fidelity National Home Warranty

Hey, are you researching
Fidelity National Home Warranty?

Get an accurate quote for free.

Home Warranty Plan Details and Reviews for Fidelity National Home Warranty

Fidelity National Home Warranty

Call Now for a Quote
888-351-0908

Rating Timeline
Customer Service 2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating
Service Timeliness 2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating
Repair Service 2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating2.5 Star Rating
Overall Rating2.4 2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Get A Home Warranty Quote
Protect Your Appliances Now
1850 Gateway Blvd STE 400 Concord, CA 94520-8446 AZ, CA, CO, FL, GA, ID, IL, MO, NV, OR, TX, UT, WA
888-351-0908 $350-$445
Premium $350-$445
Deductible $65
Effective 30 Days
NHSCA Membership Yes
Coverage Area Selected States Arizona, California, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, Texas, Utah, Washington
Years In Business 23
Total Reviews 497
Complaint Resolution Yes
BBB Rating A+
Executive Profiles Bill Jensen - President, Cathy Tristant - Executive Vice President
No. of Employees 300
Headquarters Concord, CA
Address 1850 Gateway Blvd STE 400 Concord, CA 94520-8446
Alias Fidelity Home Warranty, Alliance Home Warranty Company, Chicago Home Warranty

Write an honest review now !

Get A Home Warranty Quote
Protect Your Appliances Now

Call Now for a Quote
888-351-0908

Write an honest review now !

Fidelity National Home Warranty (FNHW) has been serving homeowners for over 20 years. The company began as Alliance Home Warranty in 1995 and was later acquired by Fidelity National Home Warranty in 1998. In 2000, the company acquired the Chicago Title, that had Chicago Home Warranty as a part. 2001 saw the two companies merge as one under the Fidelity National Home Warranty. The company operates in Arizona, California, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, Texas, Utah, and Washington.

Warranty products and other home solutions are the main services offered by FNHW. The company also has a host of marketing tools intended for real estate professionals. The company’s official website can be used to collect information about the products and services. Users can get free quotes, sign up for plans and subscribe for newsletters all through their website.

The company's home warranty products come in the form of three plans.

Standard plan coverage for

  • Single Family
  • Townhouse/ Condominium
  • Mobile home
  • Duplex
  • Triplex
  • Fourplex
  • Guest house (under 750 sq.ft)
  • Guest house (over 750 sq.ft)
Comprehensive plus plan coverage for
  • Single Family
  • Townhouse/ Condominium
  • Mobile home
  • Duplex
  • Triplex
  • Fourplex
  • Guest house (under 750 sq.ft)
  • Guest house (over 750 sq.ft)
New construction plans
  • New construction standard plan
  • New construction comprehensive plan
All these plans are for homes under 5000 sq.ft. For homes that are larger than that, you will be required to speak with the company executives directly. Prices for these plans can be obtained on the company's website.

Reviews & Ratings

San Juan Capistrano - CA 06-13-2018
Michelle San Juan Capistrano CA
Posted On 06/13/18
Review No. 127754
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Fidelity completely rips you off. They send out specific contractors that make up an excuse why the problem can’t be fixed or why it is the homeowners fault that it is not working. I have had to pay out of pocket twice to fix my water heater. They also refused to fix my salt cell on my pool due to incorrect maintenance. We have a pool guy maintain our pool weekly and it’s just ten years old and failed, but they have a reason they can’t fix it. Complete waste of money. I can’t believe they can legally take people’s money like they do. And they’re customer service is incredibly rude. They won’t listen to a word you say, they just repeat, “we will not be taking further action” over and over like a robot. They don’t explain themselves. They just say that you can pay $75 to have another contractor come out for a 2nd opinion which I tried once and they made up another excuse. It’s a scheme. view less
Fidelity completely rips you off. They send out specific contractors that make up an excuse why the problem can’t be fixed or why it is the homeowners fault that it is not working. I have had to pay out of pocket twice to fix my water heater. They also refused to fix my salt cell on my pool due to incorrect maintenance. We have a pool guy maintain our pool weekly and it’s just ten years
... view more
# 127754
Indio - CA 06-05-2018
Ray Godfrey Indio CA
Posted On 06/05/18
Review No. 127359
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I did experience a less than satisfactory cal with the second agent I spoke with on 6/4/18. Other than that the solution handled by a manger was totally satisfactory. Service was right on time this afternoon 6/5/18. The service man was very professional and efficient. He had my A/C back operating in top form in less than 15 minutes. The Service company was Barnett's Heating and Air and they were great! Thank you, Fidelity, for making the second effort. Had nothing but excellent service from you over the last 10 years view less
I did experience a less than satisfactory cal with the second agent I spoke with on 6/4/18. Other than that the solution handled by a manger was totally satisfactory. Service was right on time this afternoon 6/5/18. The service man was very professional and efficient. He had my A/C back operating in top form in less than 15 minutes. The Service company was Barnett's Heating and Air and they
... view more
# 127359
Bakersfield - CA 06-02-2018
Brandon Billings Bakersfield CA
Posted On 06/02/18
Review No. 127196
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Repair Service:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Let me tell you about Fidelity Home Warranty. This warranty was included in my house purchase. The customer service is beyond rude! They do not pay attention to your call. They hangup when they are tired of hearing about your issues. Twice I have been hung up on. One for complaining about the vendor they sent out and the other because we were told the vendor would reachout in 24 business hours and we called to complain when we didnt hear from anyone. If you ask to speak to a manager you are told theres none available and they will give you a call when they can.

Second, read the contract. They reserve the right to fix your problem with used replacement parts. Not refurbished but used parts that will void any warranties.

Do not use this company under any circumstances. Trust me you will not be happy. view less
Let me tell you about Fidelity Home Warranty. This warranty was included in my house purchase. The customer service is beyond rude! They do not pay attention to your call. They hangup when they are tired of hearing about your issues. Twice I have been hung up on. One for complaining about the vendor they sent out and the other because we were told the vendor would reachout in 24 business hours
... view more
# 127196
Pearland - TX 05-30-2018
Jane Guan Pearland TX
Posted On 05/30/18
Review No. 127110
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
We got the home warranty as part of the home purchase. 2 months after moving in the hall both started to leak and the insurance refused to pay the repair.
# 127110
Santa Maria - CA 05-26-2018
Lee Weisman Santa Maria CA
Posted On 05/26/18
Review No. 126929
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I could write the same review as most of the ones posted.6 attempted deliveries and installation of a simple dishwasher- 6 weeks and counting.They keep coming up with excuses why it can't be installed.As of this post still no dishwasher.ALL I CAN SAY IS----"FIND A DIFFERENT HOME WARRANTY COMPANY " !!!!!!!!! Do yourself a favor and save your self a lot of grief,disappointment,anger and lack of any kind of customer service,compassion,caring and serious lack of any signs of being PROFESSIONAL!!! STAY AWAY FROM THIS COMPANY ??? view less
I could write the same review as most of the ones posted.6 attempted deliveries and installation of a simple dishwasher- 6 weeks and counting.They keep coming up with excuses why it can't be installed.As of this post still no dishwasher.ALL I CAN SAY IS----"FIND A DIFFERENT HOME WARRANTY COMPANY " !!!!!!!!! Do yourself a favor and save your self a lot of grief,disappointment,anger and lack of
... view more
# 126929
San Antonio - TX 05-23-2018
Steve San Antonio TX
Posted On 05/23/18
Review No. 126779
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Two main issues: Cash payout quote was not what I received (rep forgot to mention additional service fee not covered in $75 fee)... And, replaced non working item with a working item (but not of equal quality) - there’s always a catch with this group - BEWARE!

As mentioned by other commenters - BAIT AND SWITCH!

I would NEVER recommend or select FNHW, and I will be notifying EVERY real estate agent and agency in my city and surrounding area regarding my poor experience. view less
Two main issues: Cash payout quote was not what I received (rep forgot to mention additional service fee not covered in $75 fee)... And, replaced non working item with a working item (but not of equal quality) - there’s always a catch with this group - BEWARE!

As mentioned by other commenters - BAIT AND SWITCH!

I would NEVER recommend or select FNHW, and I will
... view more
# 126779
Lake Havasu City - AZ 05-12-2018
Heather McGuire Lake Havasu City AZ
Posted On 05/12/18
Review No. 126229
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
This company is an absolute nightmare. Somehow they still have an A+ rating with the BBB. I filed a complaint with the BBB and encourage everyone else who has a problem to do the same. Something needs to be done about them. On our first encounter our pool pump went out, the contractor took our pump for repair with the promise to return with a rebuilt pool pump in less than two days. A week later we had to call to find out what was going on. The pool guy finally returned and reinstalled when we were not home and there was no change to the pool pump. When we contacted Fidelity they did nothing about it. We ended up replacing the pool pump ourselves.
Next we had a problem with our water heater they did not cover the needed repair so we had to pay for it ourselves. Six months later when our water heater went out they requested paperwork that we paid for the previous repair, so we submitted the receipt that their contractor had given us and it was unacceptable to them. After six days with no hot water, once again we took care of it ourselves.
That was the point that i complained with the BBB. They still to this day have never contacted me.
They have caused nothing but stress and frustration. view less
This company is an absolute nightmare. Somehow they still have an A+ rating with the BBB. I filed a complaint with the BBB and encourage everyone else who has a problem to do the same. Something needs to be done about them. On our first encounter our pool pump went out, the contractor took our pump for repair with the promise to return with a rebuilt pool pump in less than two days. A week
... view more
# 126229
Covina - CA 05-09-2018
Alison Covina CA
Posted On 05/09/18
Review No. 126078
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I have a policy with FNHW going on three years. Service is AWFUL. Made a claim two years ago for my air conditioner and it took almost a month to get fixed. Anyone who has ever lived in California knows it’s horrible to go a month without air conditioning. It was a back a forth battle between the contractor and FNHW to get it fixed. Now the air conditioner is having problems again. It’s been almost two weeks and again we are going through the same problems. We have to call the contractor daily. We called FNHW this morning and once again they are dragging their feet on reviewing/approving the repair while sitting in an office that I am sure is cool and comfortable. Will not renew for a forth year with this company. What a waste of money. Called a local air conditioning company less than an hour ago and they already have someone on the way. view less
I have a policy with FNHW going on three years. Service is AWFUL. Made a claim two years ago for my air conditioner and it took almost a month to get fixed. Anyone who has ever lived in California knows it’s horrible to go a month without air conditioning. It was a back a forth battle between the contractor and FNHW to get it fixed. Now the air conditioner is having problems again.
... view more
# 126078
Stlouis - MO 05-08-2018
Erica Stlouis MO
Posted On 05/08/18
Review No. 125991
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
They come to the house and make a quote then you dont hear from them ,i been waiting for about two weeks and haven't heard anything back from fidelity are the contractor, abd when i call they keep saying there waiting on the service request. 8 months ago they ssent someone to my home and i never got anything repaired, they will take your money and get out og fixing anything. Not a good company to get a home warranty from. view less
They come to the house and make a quote then you dont hear from them ,i been waiting for about two weeks and haven't heard anything back from fidelity are the contractor, abd when i call they keep saying there waiting on the service request. 8 months ago they ssent someone to my home and i never got anything repaired, they will take your money and get out og fixing anything. Not a good
... view more
# 125991
Saint Louis - MO 04-29-2018
Martha Feeback Saint Louis MO
Posted On 04/29/18
Review No. 125702
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Fidelity sent plumber to fix leak in plumbing stack, plumber did the work illegally and not to code. Did not pull permits either. Caused more leaking than before he came. Fidelity walked away from any support and I had to pay over $2700 to fix the problems. My house sale was in jeopardy and they did NOTHING. Spent 4 days and hours on the phone, they put you on "hold" to find a person hoping you'll go away. DON'T EVER USE THIS COMPANY!!! A few years ago they sent a plumber to fix a clogged line and the plumber (Different one) blew out the lines wrong and sent sewage backup into my basement and had to file insurance claims for all the damages and repairs. view less
Fidelity sent plumber to fix leak in plumbing stack, plumber did the work illegally and not to code. Did not pull permits either. Caused more leaking than before he came. Fidelity walked away from any support and I had to pay over $2700 to fix the problems. My house sale was in jeopardy and they did NOTHING. Spent 4 days and hours on the phone, they put you on "hold" to find a person
... view more
# 125702
Katy - TX 04-27-2018
Carlos J Katy TX
Posted On 04/27/18
Review No. 125645
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I wanted to share with you the very poor service that I have received from a company that promotes itself as: At Fidelity National Home Warranty, we are committed to providing
Home Protection … Service … and Value to each and every customer!



This company is nothing else that another false advertising that wanted to “still your money” by doing fake promising and off course never do what they say!



Since we bought our home in Aug 2014, we have been paying this company to provide the “potential required maintenance” for a 10 years all house.

We have tried to use it a few times with the following results:



Our sink garbage disposal “Kitchen Aid” brand failed, we asked for service and repair, the “service” cost was $75, we payed, they came and installed another cheap brand, but since it worked, we said ok.
Our AC unit stops working suddenly last summer at 9 pm, we called fidelity, and they said they can’t sent anybody until 3 days, I explained, that I can’t have my family sleeping at 100F, and they said, “call directly an AC service company and we’ll pay you back up to $250 since that is what our vendor will charge us, but the company needs to be certified and you need to send the bill”, we called a certified company, they fixed the problem that night, and they charged $450. We send all the documentation and after a month and several calls, we received a check for $175 “because they have to charge their service $75”
The water in the spa was not warming up at the time of starting the heater. We called fidelity, payed the $75 and wait for 3 days, finaly the vendor contacted me, came, and said, this is a valve that is plugged, the warranty doesn’t cover it… I’ll fix it for $270…so at the end we payed $345 to replace the valve. Called fidelity, and they said, “our vendor reported and electrical failure”.
The upper spring in our heavy duty garage door failed, leaving our car trap inside, we called for service and repair, payed the $75, and used UBER for 3 days, until they finally sent somebody to repair the door.
That “expert” installed a generic spring. The door opened, and we said, ok we are happy, and we renew the service with them for another year.
The garage door has have a few isolated weird events, like falling suddenly, but since it worked just fine after the events, we just ignored them.
On April 5th, in my way to work the door again fall and this time it hit my car enough to broken and completely junk out the rear hatch spoiler, with the 3rd stop light and the water system to clean the rear window. The car repair was $1200.
I called fidelity and payed the $75, the same day, for a revision and repair of the door… and waited 3 days to be contacted by their ”vendor”, no call was received, called again… “we’ll check and come back to you” … wait another 5 days, no call back form fidelity, no call from the vendor, called again asked what happen, and request not only the cancellation of the service, but the return of my money and the cancellation of the policy: answer “Yes”.
I called an independent vendor to review my door, and he told me “this door is a heavy duty door and those springs are light springs”….. that explains why my door was failing from time to time!
After these discovery, called fidelity again to ask what happed with the cancellation of the policy (requested 2 weeks ago), and they said that there is nothing in the system, that there will be an administrative charge of $50 and that they can’t cancel it until the end of May, so they will only return June-July money.
As a result of my frustration, I decide to share my experience to warn you, just in case you expect to obtain any service from this “Home Warranty” company view less
I wanted to share with you the very poor service that I have received from a company that promotes itself as: At Fidelity National Home Warranty, we are committed to providing
Home Protection … Service … and Value to each and every customer!



This company is nothing else that another false advertising that wanted to “still your money” by doing
... view more
# 125645
Bakersfield - CA 04-26-2018
Tom Bakersfield CA
Posted On 04/26/18
Review No. 125611
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Many of these reviews are sour grapes. I understand that people expect 100% of the items to be covered and in many cases, the fine print will disappoint consumers. In my case, they did cover the AC unit, but excluded other items like air duct testing. In this case, the air duct test had to be paid directly to the AC contractor. The problem is that the contractor was charging me $650 for a $300 air duct test. I know how much this costs because I had an AC unit replaced on a rental property that I owned just last year. When I confronted the tester and asked how much he was getting paid, he refused to tell me after I told him how much I was being charged.

Fidelity refused to let me pick my own contractor which resulted in me getting gouged for $650 for a test that only costs $300.

You can tell me all about how they have insurance and other things to consider, but I'm an insurance agent and I know how much these guys pay. They are gouging consumers by backing them into a corner when they have no other options.

I'm reported fidelity to the department of insurance for not allowing me to pick my own contractor and for also not giving me a written estimate of the repairs. This whole thing is completely backwards.

I will say one good thing about the contractor. The guys that work for him did a great job of installing my system and did come back after a week to check on me. That's a nod to them as good employees, not him as a contractor.
view less
Many of these reviews are sour grapes. I understand that people expect 100% of the items to be covered and in many cases, the fine print will disappoint consumers. In my case, they did cover the AC unit, but excluded other items like air duct testing. In this case, the air duct test had to be paid directly to the AC contractor. The problem is that the contractor was charging me $650 for a
... view more
# 125611
Tustin - CA 04-18-2018
Yoshitetsu Hirakawa Tustin CA
Posted On 04/18/18
Review No. 125314
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Called for plumbing service for kitchen water stoppage. Knott plumbing which is Fidelity's service provider came and just looked at plumbing pipes where it goes. He diagnosed it is public area issue. He did not even run water or test anything. He just looked at pipes from outside and left in few minutes. Later, Fidelity called me and said it will not covered by insurance because it is outside of home problem. Our HOA checked all and no problem was found in public area. I had to call other plumber by myself and they located the problem with in my home and fixed right away. Fidelity still charge me $75 for service call fee. I will not renew the policy and stay away from this company. view less
Called for plumbing service for kitchen water stoppage. Knott plumbing which is Fidelity's service provider came and just looked at plumbing pipes where it goes. He diagnosed it is public area issue. He did not even run water or test anything. He just looked at pipes from outside and left in few minutes. Later, Fidelity called me and said it will not covered by insurance because it is
... view more
# 125314
atascadero - CA 04-12-2018
kevin rock atascadero CA
Posted On 04/12/18
Review No. 125123
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I have worked with this company for over 10 years, I have had
some good service repairs and I more poor services in most recent.
I recently terminated my contract and went with another company.
The most recent issue came up with sink leaking at facet.
The came out and wanted to charge me $100 hour and upgrade
new facet. I told them to replace facet in contract.
They replaced with the cheapest parts and left the granite
opening where facet goes through open. Finished product
single facet in kitchen exposed hole in granite. Then in
one month everything leaked. When I called and told fidelity
about this they said its not under warranty.
This is one on many issues I had with them.
Another time they were to send out AC service
and technician never came out to home. Yet they billed
me and the AC company generated a report saying
they came out and inspected unit. After fighting for
my refund, I was returned $75 for someone never coming
out to my home. That is the negative view less
I have worked with this company for over 10 years, I have had
some good service repairs and I more poor services in most recent.
I recently terminated my contract and went with another company.
The most recent issue came up with sink leaking at facet.
The came out and wanted to charge me $100 hour and upgrade
new facet. I told them to replace facet in
... view more
# 125123
Kent - WA 04-12-2018
Leon Kent WA
Posted On 04/12/18
Review No. 125100
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
As i am trying to warm myself up in a cold house for the last two weeks, i understand what a mistake it was to try and repair my furnace using fidelity home warranty, as i am not going to renew my warranty with them ever again. Not only that they told me the furnace is going to be replaced with a wholesale unit that has 90 day only warranty. In total out of pocket i need to pay around $750 bucks... For a unit... That will run out of warranty in 3 months... Makes sense to you? Learn from my mistakes... Not only they dont provide an adequate warranty... Or pay for installation services (you would have to pay for professional services from your own pocket and in many cases you will pay tripple the normal price (because you MUST use their certified guys) if the product they replaced yours with dies.. you are sh*t out of luck). So as far as i am concerned... I am done with them. view less
As i am trying to warm myself up in a cold house for the last two weeks, i understand what a mistake it was to try and repair my furnace using fidelity home warranty, as i am not going to renew my warranty with them ever again. Not only that they told me the furnace is going to be replaced with a wholesale unit that has 90 day only warranty. In total out of pocket i need to pay around $750
... view more
# 125100
Anaheim - CA 04-10-2018
O N Anaheim CA
Posted On 04/10/18
Review No. 125039
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
We got the home warranty as part of the home purchase for 1 year. Shortly after moving in the fridge started to leak and the insurance refused to pay the repair.
# 125039
Gold Canyon - AZ 04-10-2018
Lynne Van Gould Gold Canyon AZ
Posted On 04/10/18
Review No. 125022
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
We live in an area that is predicted to be 98 degrees today and our air conditioner went out. Called last night and no one can get out here for over 24 hours....it will be 98 and this company did nothing to expedite my repairs. I guess once we pay they will do the least that they can. Very disappointing.
# 125022
Glendale - AZ 04-03-2018
Lynn weikel Glendale AZ
Posted On 04/03/18
Review No. 124732
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Be ware.. this Company is the biggest fraud..i called for a plumber they guy came out and told me I had one sink in the kitchen and I shouldnt have a garbage disposal because it will clog up the drain. It must be removed which is not correct. The pee trap was too high so it drained slow after someone else fixed it It is ok but they sent me a bill for 65 and their plumber didnt know what he was talking about.. what a rip off, I wonder why they are still in business with so many complaints They call themselves the best company... view less
Be ware.. this Company is the biggest fraud..i called for a plumber they guy came out and told me I had one sink in the kitchen and I shouldnt have a garbage disposal because it will clog up the drain. It must be removed which is not correct. The pee trap was too high so it drained slow after someone else fixed it It is ok but they sent me a bill for 65 and their plumber didnt know what he was
... view more
# 124732
Conroe - TX 04-03-2018
Daniel Weissbach Conroe TX
Posted On 04/03/18
Review No. 124694
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Had a tankless water heater fail. They had absolutely no idea how to handle it. Contracting a competent plumber AND electrician for a single job seemed to be far above what this outfit is cabpable of. After multiple plumbers and electricians coming and going, I was left with a water heater that had been installed, water connected, but the electricians were unable to figure out wiring. I eventually had to pay OUT OF POCKET to get a competent electrician out to finish the install. 4 months later the water heater failed, and Fidelity told me they dont honor the work they contract past 90 days, and that I was on my own to contact the water heater manufacturer. I asked for the specifications of the heater they installed so that I could call the manufacturer, but they dont have that information(what?) I am disgusted that there is no zero star option. Any positive review of this company MUST be a paid shill. view less
Had a tankless water heater fail. They had absolutely no idea how to handle it. Contracting a competent plumber AND electrician for a single job seemed to be far above what this outfit is cabpable of. After multiple plumbers and electricians coming and going, I was left with a water heater that had been installed, water connected, but the electricians were unable to figure out wiring. I
... view more
# 124694
Antelope - CA 03-31-2018
Shannon Antelope CA
Posted On 03/31/18
Review No. 124605
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
The policy does not cover any lights or fixtures. Basically you are paying $75 for an over priced free quote. Save your money and just call a contract directly. Most give out free quotes. They deny most claims and hire contractors that will give you extremely over price quotes.
# 124605
Napa - CA 03-31-2018
Maria McDaniel Napa CA
Posted On 03/31/18
Review No. 124601
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
DO NOT USE THIS HOME WARRANTY. My first call in three years was IS a nightmare. Water heater pilot out. Plumber by Trade dispatched. I had to call them. No one answered. Called Fidelity. Fidelity called private number. Missed from plumbing company. They did not leave a message. Called them back. A plumber was out in a couple of hours. Took two minutes to determine the heater needed a part. No call back. Day two... still no call.... No hot water. Now it's the weekend. Maybe they will call next week. view less
DO NOT USE THIS HOME WARRANTY. My first call in three years was IS a nightmare. Water heater pilot out. Plumber by Trade dispatched. I had to call them. No one answered. Called Fidelity. Fidelity called private number. Missed from plumbing company. They did not leave a message. Called them back. A plumber was out in a couple of hours. Took two minutes to determine the heater needed
... view more
# 124601
Mansfield - TX 03-30-2018
Bruno R Mansfield TX
Posted On 03/30/18
Review No. 124531
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
TERRIBLE CUSTOMER SERVICE

We called due to a water leak in our bedroom. 12 hours later still no sign of a plumber. We called Fidelity again, and Oops, they put the claim on the wrong tickets.
We went from having the corner of the carpet wet, to having 3/4 of the carpet soaked (including the wooden furniture in the bedroom).
We call Fidelity to see if they would wave the $70 fee or pay at least for a carpet cleaning due to their screw up.
Their answer was "we apologize for the issue, but our policy state that we do not cover secondary damage".

So it's ok for them to screw up for a water leak and now will cost me out of pocket money.

Thanks Fidelity, but we are changing home warranty view less
TERRIBLE CUSTOMER SERVICE

We called due to a water leak in our bedroom. 12 hours later still no sign of a plumber. We called Fidelity again, and Oops, they put the claim on the wrong tickets.
We went from having the corner of the carpet wet, to having 3/4 of the carpet soaked (including the wooden furniture in the bedroom).
We call Fidelity to see if they would
... view more
# 124531
gilbert - AZ 03-28-2018
danny smith gilbert AZ
Posted On 03/28/18
Review No. 124391
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Had this contract for many years finely used it and was very very disappointed. They say they cant down grade you but they do by saying you have to take the cash pay out and you are on your own to fix the problem or take a oven combo that is 6 inches smaller then the one you have. Will be looking for a new company as soon as i get my check and replace my oven myself. By the way I already had to replace my own hot water heater for the same thing this year. The only reason I keep this was so I didn't have to do this stuff myself. view less
Had this contract for many years finely used it and was very very disappointed. They say they cant down grade you but they do by saying you have to take the cash pay out and you are on your own to fix the problem or take a oven combo that is 6 inches smaller then the one you have. Will be looking for a new company as soon as i get my check and replace my oven myself. By the way I already had
... view more
# 124391
Marshall - TX 03-21-2018
Amanda Rohrbaugh Marshall TX
Posted On 03/21/18
Review No. 124127
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Horrible, horrible company. DO NOT CHOOSE THIS COMPANY!!!! Will not cover repairs. Will find some excuse not cover the repairs. Our garage power would not work but the power to the house would. There was a wiring problem somewhere between the garage and the house. My husband explained this when we called to fill the claim. Fidelity representative said yes that will be covered and the electrician came out the next day. The claim was submitted to Fidelity but was denied. Fidelity stated the wiring or connection problem would not be covered.
view less
Horrible, horrible company. DO NOT CHOOSE THIS COMPANY!!!! Will not cover repairs. Will find some excuse not cover the repairs. Our garage power would not work but the power to the house would. There was a wiring problem somewhere between the garage and the house. My husband explained this when we called to fill the claim. Fidelity representative said yes that will be covered and the
... view more
# 124127
El Paso - TX 03-19-2018
Jackie El Paso TX
Posted On 03/19/18
Review No. 123983
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Buyers beware! If possible I would’ve given no stars. Awful company, want to take your money, have you paid things in advance before they even touch anything. Don’t waste your money for time not to mention customer service is awful. Will never buy a policy with them again!
# 123983
Next

Rate Fidelity National Home Warranty

You may receive the response within 12-48 hours. Please keep checking your Inbox/Spam/Junk box.

We work very hard to keep our reviews and ratings fair and accurate, so please agree to the following:

  • I am an actual customer, past or present, of the company named in the review.
  • I was not promised a reward of some kind by the company I have written this review for.
  • I am neither an employee of the company nor that of a competitor named in the review.
     I Agree
Please check this box to bring balance to the home warranty industry.
You're all set. Now track Complaint Resolution Program (CRP) to get a status update in the next 48 hours!
Thank you for your contribution. Now you can also vote for your favorite company Fidelity National Home Warranty to win 2018 People's Choice award here: https://www.homewarrantyreviews.com/poll-for-people?ref=MjM=
Let's keep things clean!

We will not allow short or abusive comments. Existing customers post reviews and companies respond. Contractors must post the reviews at vendors area or contact homewarranty.com directly.