Old Republic Home Warranty

Home Warranty Plan Details and Reviews for Old Republic Home Warranty

Old Republic Home Warranty
Customer Service 2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Service Timeliness 2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Repair Service 2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Overall Rating2.1 2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating

Write an honest review now !

P.O. Box 5017 San Ramon, CA 94583-0917
888-351-0908 $260-500
Premium $260-500
Deductible $55-100
Effective At closing or 30 days...
Total Reviews 866
Years In Business 43
BBB Rating A+
Complaint Resolution N
Offers Online Claims N
Coverage Area Nationwide (USA)

Call Now for a Quote
 888-351-0908

The above premium is offered only for the first year. Rates may go up from second year onwards.

For the past 40 years, Old Republic Home Protection has been providing comprehensive home warranty plans to buyers, sellers and real estate professionals alike. Considered as the nation’s third largest home warranty company, Old Republic protects their customers against expensive repair and replacements of household appliances.

Old Republic Home Protection’s vision is to be People Helping People. The company states that they strive to provide good customer service and to ensure that all their customers are satisfied.

Old Republic Home Protection offers a wide range of online services. Each service is geared specifically towards homeowners, real estate professionals, and contractors.

  • Homeowner Central is a comprehensive online resource for plan holders, allowing them to request service, update their account information, make payments, and help them make the most of their home warranty plan.
  • The Toolbox contains a variety of tools specifically designed for real estate professionals. In addition to ordering and managing home warranty plans for their clients, agents can request service for their clients, read informative tips and articles, and find a host of free customizable online tools designed to build the agent’s business.
  • The Contractor Connection facilitates a smooth customer service experience by allowing their massive independent network of service providers to communicate quickly and effectively with Old Republic Home Protection. Report submissions, request authorization, and ordering of parts can be done through this tool.

The company’s official website gets updated frequently, hence, customers can always find the required information online.

Old Republic Home Protection’s home warranty plans provide comprehensive coverage. They focus on the real estate industry, providing protection to home sellers, home buyers, and agents during one of the largest transactions they may ever make.

Standard coverage
Covers most major systems and appliance. Annual premium ranges from $260 to $500, depending on the location of your home. The company’s standard home warranty plan offers coverage on plumbing, water heaters (including tankless water heaters),  heating systems, electrical systems, and kitchen appliances, including ovens/ranges, dishwashers, built-in microwaves, garbage disposals, and trash compactors. They also include specialty items such as built-in whirlpool bathtubs, garage door openers, hot water recirculating pumps, and central vacuum systems at no extra cost. In some locations, air conditioning, refrigerator and washer/dryer may be included with standard coverage.

The Ultimate Protection plan upgrade
This plan offers an exceptional value. In addition to their standard coverage, items covered by Ultimate Protection include the cost to correct code violations (up to $250 per plan), the cost of permits (up to $250 per occurrence), cranes needed for covered HVAC malfunctions, haul away of old appliances and equipment, recovery and disposal of refrigerants, and over 30 other items.

Platinum Protection plan upgrade
This plan provides the company’s most comprehensive coverage. In addition to everything covered by the standard plan and Ultimate Protection, Platinum Protection adds:

  • Up to $1,000 per plan for construction/carpentry or other related costs necessary to effect a covered repair or replacement (including the correction of code violations)
  • Up to $250 per Plan to clear stoppages occurring due to roots or toward the removal of toilets or other access to clear a stoppage (including the cost to install a ground level cleanout)
  • Up to $500 per Plan for repair/replacement of vents/flues, as part of a covered service
  • Increase the standard plan limit per plan term by $1,000 ( amounting up to $2,500 in total) for the repair/replacement of diesel, oil, Glycol, hot water, steam, radiant, geothermal, water cooled and water sourced heating and air conditioning systems
  • Tub spouts (replaced with chrome builder’s standard, as necessary), tub spout diverters, and basket strainers

In addition, the company also offers a wide variety of optional coverage for specialty items such as pool and spa equipment, ornamental fountains, water softeners, septic systems, well pumps, and much more.

Reviews & Ratings

Fredericksburg - VA 05-25-2017
Melody , Fredericksburg VA
Posted On 05/25/17
Review No. 110444
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Trying to get a dishwasher repaired. First company they sent to repair it did not after two tries. After their second attempt the dishwasher stopped working altogether. Second repair company they assigned could not come out for 8 days. Neither company had people that spoke clear English. I am very unhappy with this warranty company and will not renew it when the time comes.
# 110444
Columbia - TN 05-24-2017
Patrica Cannon , Columbia TN
Posted On 05/24/17
Review No. 110414
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I have had the home warranty for over 5 years, each time I need to use the service I am faced with subpar contractors and services. My HVAC was leaking, I was told first the unit was under warranty, then after further investigation by me, the unit was not on under warranty. Then the same contractor came and said the whole unit needs to be replaced??? Which I did not do. I called Hiller and it was repaired. I just contacted them last week for plumbing issue it took 4 days to get service, and the first thing that was told to us was "ALL" the pipes had to be replaced because they were 1-1/2 inches instead of 2 inches and it could not be fixed. I again contacted Hiller they came in the next day clean out my drain for 59 dollars service fee and opened my drain. I paid a 100 service fee to the Old Republic plumber and my drain was not opened. Such a waste. I called to cancel the policy then got the run around. Such a rip off,
view less
I have had the home warranty for over 5 years, each time I need to use the service I am faced with subpar contractors and services. My HVAC was leaking, I was told first the unit was under warranty, then after further investigation by me, the unit was not on under warranty. Then the same contractor came and said the whole unit needs to be replaced??? Which I did not do. I called Hiller and
... view more
# 110414
Avondale - AZ 05-23-2017
Cassandra Wilburn , Avondale AZ
Posted On 05/23/17
Review No. 110363
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
It's been 4 days without AC at my home in AZ with temperatures at 100 degrees with my two children ages 2 and 10 years old. While they dispute minor prices with their 2ND contractor, my family continues to suffer in the heat. Now they have assigned another contractor and we will suffer the heat at home with 96 degrees inside. Unbelievable
# 110363
Laughlin - NV 05-20-2017
Tay Collins , Laughlin NV
Posted On 05/20/17
Review No. 110312
2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Customer Service:4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating4 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Service was great, and the repair went well. But I got a call from the contractor company claiming that Old Republic did not pay for the part, so they were reaching out to me saying I had to pay an extra $130.00. for the replacement part. Very confused as to why they would call me instead of them calling the warranty company.
# 110312
Old Republic Home Warranty
05-22-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
Robertsdale - AL 05-15-2017
Connie Hetchler , Robertsdale AL
Posted On 05/15/17
Review No. 110146
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Old Republic Home Warranty Service has been the most Reliable Swift Hassle-Free Service We have ever experienced. We have two homes covered through Old Republic and have had to call on them several times. They are Swift to respond and customer service staff are very kind and caring. Thank you Old Republic for all of your help and kindness.
# 110146
Jacksonville - FL 05-01-2017
Ruth Nelson , Jacksonville FL
Posted On 05/01/17
Review No. 109851
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
AWFUL, AWFUL, AWFUL!!!!!!!!!
# 109851
Old Republic Home Warranty
05-04-2017
ReplyView Conversation

We sincerely apologize for the circumstances relayed and we can certainly understand your concerns. According to our records, we have contacted you and we have resolved your service issues in accordance with the Plan terms
Tulsa - OK 04-29-2017
Jennnifer Pitt , Tulsa OK
Posted On 04/29/17
Review No. 109831
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
We have a plumbing issue with our toilets that has caused sewage to leak into the garage when the toilet is flushed. Called Old Republic in the morning, and they said that a service provider would call us to come to our home and that they had marked the request as a priority. The service provider called several times throughout the day stating that they were behind and would be at the house later. Eventually, they stated that they would not be able to come until the next day. At noon the next day, we still had no call from the service provider. When we called, they stated that they would be at hour home sometime later in the day, no range of times provided.

We requested the Old Republic reassign the order as a priority, they stated that if they reassigned they couldn't guarantee that they would be able to send someone out the same day or even the next day. They put the order in a queue for hours. When we called, they said that no one had picked the order up. Only upon a slightly irritable request on our behalf did they actually pick up the phone and start calling plumbers in our area.

Because of the delay, Old Republic stated that we could hire our own plumber and that they would reimburse us 100% minus the service fee. We scheduled someone to come out right away, when I called to have the service approved, Old Republic stated that we were misinformed and that we would not be reimbursed and that we would have to obtain approval of the quote from our plumber or wait until Monday (today is Saturday) for their plumber to arrive. We have have been without the ability to use our bathrooms since Thursday morning with a family of 6.

Bottom line, Old Republic is going to find every way possible to not pay for this service. This is the first time that we have used their company for home warranty. We will not be renewing and would not recommend their services to anyone else. view less
We have a plumbing issue with our toilets that has caused sewage to leak into the garage when the toilet is flushed. Called Old Republic in the morning, and they said that a service provider would call us to come to our home and that they had marked the request as a priority. The service provider called several times throughout the day stating that they were behind and would be at the house
... view more
# 109831
Old Republic Home Warranty
05-04-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and we can certainly understand your concerns. According to our records, we have contacted you and we have resolved your service issues in accordance with the Plan terms.
Loxley - AL 04-28-2017
Connie Hetchler , Loxley AL
Posted On 04/28/17
Review No. 109820
5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Customer Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Service Timeliness:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Repair Service:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
Overall Rating:5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating5 Star Rating
I recommend Old Republic Home Warranty Company for any home. They have been swift to get repaired anything I have needed. They cover both of our homes and have taken total care of us in every call. Unfortunately we have had to use our plan on several occasions but we will be covered by Old Republic as long as we own our homes because they have proven trustworthy in every call. Thank you Old Republic for being a Trustworthy company with kindness each time we have had to call. WE GREATLY APPRECIATE YOU. view less
I recommend Old Republic Home Warranty Company for any home. They have been swift to get repaired anything I have needed. They cover both of our homes and have taken total care of us in every call. Unfortunately we have had to use our plan on several occasions but we will be covered by Old Republic as long as we own our homes because they have proven trustworthy in every call. Thank you Old
... view more
# 109820
Las Vegas - NV 04-26-2017
Rebecca kremer , Las Vegas NV
Posted On 04/26/17
Review No. 109761
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I would give less stars if I could! You might as well through your $500+ premium in the fireplace. This is the second time I have placed a service call and the second time they will not cover it!!!!! Even tho when I purchased this policy it said it was covered. They still charge me the $65 call fee! This last repair call they sent a repair company that I believe manufactured repairs. I called a different repair company who said the bill should be $140 for replacement coil and old republic's company said the bill would be $1100!!!!!!!! view less
I would give less stars if I could! You might as well through your $500+ premium in the fireplace. This is the second time I have placed a service call and the second time they will not cover it!!!!! Even tho when I purchased this policy it said it was covered. They still charge me the $65 call fee! This last repair call they sent a repair company that I believe manufactured repairs. I
... view more
# 109761
Escondido - CA 04-25-2017
Ricki Garrett , Escondido CA
Posted On 04/25/17
Review No. 109760
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Awful... ORHP does not perform as advertise. Untrained techs who do not speak English. Five repair calls for mivrowave. Five calls on fridge. Toilet flap replaced an 40 days later toilet does not flush. I have to pay another $65 fee to get another flapper.
Do not use ORHP. The will not fix or replace anything.
# 109760
Old Republic Home Warranty
04-27-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
pasadena - TX 04-22-2017
Sara Pizzo , pasadena TX
Posted On 04/22/17
Review No. 109688
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
If you have any issues with the contractor or replacement parts you will get the run around, having to call multiple times and will never get your problem resolved. They are quick to get contractors out but the contractors are unprofessional.
# 109688
Old Republic Home Warranty
04-27-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and for any inconvenience this has caused you. We want very much to review this matter and address the concerns outlined. We have tried to contact you to discuss your concerns but unfortunately we have been unable to reach you. Please contact our assigned associate at your earliest convenience. Thank you
Norfolk - VA 04-18-2017
Linda winter , Norfolk VA
Posted On 04/18/17
Review No. 109568
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Do not for any reason use this company. I have three plans with this company for three different homes, and I will be canceling every single one. Every issue you have isn't covered. It's completely ridiculous. Also, let's say it's 90 outside and your AC goes out, well it's not going to be fixed immediately. Expect to wait 4-5 days.
# 109568
Old Republic Home Warranty
04-24-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and we can certainly understand your concerns. According to our records, we have contacted you and we have resolved your service issues in accordance with the Plan terms.
Gilbert - AZ 04-15-2017
Michele Breeze , Gilbert AZ
Posted On 04/15/17
Review No. 109541
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Repair Service:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Received as a part of a home sale, we added their "star service", which included a rekey of our new home, as well as a few other services. We paid extra for this service ($50) and in the contract, it doesn't say anything about a separate deductible/service fee. In fact a lot of their contract language is confusing and unclear. We took advantage of the re-key but only after a payment issue at closing was resolved so we were in our home for a full month+ before we could file a claim. Then, it took the contractor a bit of time to get to us. Contractor did a really crappy job rekeying the home and when we called (we did wait to report the issue so that is our fault), we were told they only guarantee contractor work for 30 days. The problem is that when I called to report the problem, the rep said they would send the original company out and there would not be a charge since the work was bad (you could use ANY key - and just the tip of it at that, to unlock our front door!). I confirmed several times there would not be a service fee as we had already paid $50 to purchase the "star" service and $65 service fee, so we already paid $115 for the first rekey (Also note..... regular price without using warranty on this service if we would have just called a locksmith ourselves is around $100 - so Old Republic didn't really pay out a dime on this).

When the contractor came out, not only did they charge the $65 service fee, they added another fee on top of that for a part so we had to pay $95 to fix the first problem due to bad workmanship. All in all, with service fees, parts and the charge for the "star" service, it cost us $210 to rekey our house through Old Republic. They rep said on multiple occasions that there would not be a charge to have the original work corrected, and that promise cost me almost $100.

Then trying to get it resolved has been a nightmare. Service reps are rude and talk over you, not letting you explain the problem. First rep that took the claim was friendly but obviously oblivious to their 30 day contractor work guarantee apparently since she promised me there wouldn't be a charge. I asked for a supervisor, took several days for him to get back to me and he is only available until 3 each day in a different time zone, they won't respond via email or mail, only by phone and based on voicemail they aren't planning on resolving or they would have done it already. I give up!

In addition, we had a sprinkler contractor come out, took them about 2 weeks to replace the unit with no communication from anyone.

Coverage is not as great as they make it sound, no ice maker coverage; we had a hose bib leak over a weekend and no coverage there because the pipe was outside the home. Watch the fine print and watch the charges, there is an upcharge on everything.

They specialize in the real estate market (realtors) likely because they know there is only a small chance there will be a problem as most homes are inspected prior to sale and repaired. Price jumps up after first year, probably because they don't want to take their chances on a claim being filed. They have made absolutely no attempts to save a customer or make things right.

I had American Home Shield before, no run around and everything was always great. That is who I am headed back to! Realtors, do your clients a favor and avoid this company at all costs, it isn't worth the hassle. view less
Received as a part of a home sale, we added their "star service", which included a rekey of our new home, as well as a few other services. We paid extra for this service ($50) and in the contract, it doesn't say anything about a separate deductible/service fee. In fact a lot of their contract language is confusing and unclear. We took advantage of the re-key but only after a payment issue
... view more
# 109541
Old Republic Home Warranty
04-24-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and for any inconvenience this has caused you. We want very much to review this matter and address the concerns outlined. We have tried to contact you to discuss your concerns but unfortunately we have been unable to reach you. Please contact our assigned associate at your earliest convenience. Thank you
Winstonsalem - NC 04-09-2017
Sarvarkhan Pathan , Winstonsalem NC
Posted On 04/09/17
Review No. 109429
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I had my heater broke just at the time when a cold storm hit down south in an unusual season of Mid march 2017. I find out later in the evening that the temperatures have kept dropping on us, and went down to 55 deg(inside the house), so i went and checked the heater unit and it only blew cold air but not heated air. I called Old republic home protection to find out that no one can come out at 7 pm at night to take a look at what is going on(remember it was going to be 20 deg F later that night). Luckily we have electric heating system upstairs, and so, me, my wife, my parents and my 5 month old- boy all moved upstairs untill we find a solution to the issue. Next day 3 pm, the guy came out to take a look and said, "this is the only part we don't carry and will have to order it". They said, it would take 1-2 days for the part to come in, it ended up taking a full week before they came back and repaired that thing.
Everytime i called them, they said, we cant do anything. Its in the order. They were not sensitive to any of the family situation that i was in .
Also, the local guy that they gave contact off didn't inform me what was going on with the repair, i had to keep calling and ask them if the part is available or not. We had to go through that whole week of coldstorm with no heat at the first level. Thank god we had the 2nd level electric heating system, otherwise, it would have been a disaster. I am about to the point of renewal of my plan, and what realtor said at the time of buying the house, didnt stand true. I have to think on my decision of continuing with them or not. view less
I had my heater broke just at the time when a cold storm hit down south in an unusual season of Mid march 2017. I find out later in the evening that the temperatures have kept dropping on us, and went down to 55 deg(inside the house), so i went and checked the heater unit and it only blew cold air but not heated air. I called Old republic home protection to find out that no one can come out at
... view more
# 109429
Old Republic Home Warranty
04-10-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
LakeCharles - LA 04-04-2017
Bennett , LakeCharles LA
Posted On 04/04/17
Review No. 109342
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
My AC went out 1.5 weeks ago, I was told it would take 10 business days for the part to come in. It is day 10 and still the part has not come in. We live in Louisiana where it is currently 85 degrees every day. I have a wife, three young kids under the age of 4 and the best they told me is that they can reimburse me $100 for a portable cooler while we wait. Keep in mind this is a 1800 sq ft house. I will never sign with them again, they do not care about the conditions they leave you in while they are repairing the issues. view less
My AC went out 1.5 weeks ago, I was told it would take 10 business days for the part to come in. It is day 10 and still the part has not come in. We live in Louisiana where it is currently 85 degrees every day. I have a wife, three young kids under the age of 4 and the best they told me is that they can reimburse me $100 for a portable cooler while we wait. Keep in mind this is a 1800 sq ft
... view more
# 109342
Old Republic Home Warranty
04-05-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
Phoenix - AZ 04-01-2017
Thomas , Phoenix AZ
Posted On 04/01/17
Review No. 109314
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I had been a loyal customer of Old Republic for around 13 years. Overall, I’d always been pleased with the service and coverage. Occasionally there would be a problem with a contractor but ORHP was always there to help resolve.

My recent experience with them however, has forced me to begin looking into an alternative provider.


On December 31st I discovered a gas leak. The gas company came out and identified the leak to be in the home so they shut off the gas and advised I would need to contact a plumber. I attempted to open a service request with ORHP online to find the service request page was not functioning so I was forced to phone in my service request (It’ now April and page is still not functioning). After holding for a very long time, I finally reached a representative who assured me the request would be opened as an urgent request requiring the contractor to contact me within 24hours. Given the holiday, I understood it may take a little longer but after three days I contacted the contractor to be told they never received the request. On day 5, they finally came to my home to evaluate. After inspection, they advised they would need to open all of my walls to check all pipes for leaks and they contacted ORHP for authorization which ORHP declined and advised they would be sending a new contractor. This contractor was not happy with the ORHP decision and probably disclosed much more about the discussion with ORHP with me then he should have. The things he disclosed to me left me feeling very uncomfortable with how ORHP was approaching this job.

After another week of trying to find contactor number 2 and get them to my home for inspection, ORHP rep contacted me and told me I would need to work with the contractor to install a gas shutoff valve at my expense and then contact the gas company to turn the gas back on to identify the location of the leak. Upon contacting my gas company, I was advised any reputable licensed contractor in Arizona would know this project requires a permit with the city. After the permit is issued, the leak needs to be located by using compressed air. Only after the leak is repaired and passes inspection from the city inspector can the gas company turn the gas back on. After contacting ORHP and learning we would need to once again find a new contractor I advised I would find my own and they agreed to reimburse me.

The contractor I hired actually took the time to fully inspect where all of the gas lines are located unlike the ORHP contractors who never really bothered to conduct a proper inspection of the home. Had contractor #1 actually taken the time to look they would have found my gas lines are in the attic and not the interior walls of the home.

After a month of living without gas (no heat, cooking, or showers for one month!) the job was finally completed and ORHP did reimburse me for the project (less the $200 city permit and installation of a shut off valve). The contractor did have to open a couple of holes in the wall behind my refrigerator and ORHP advised a contractor would be sent out to patch the wall. The contractor to patch the wall never did contact me but I let it go as I was so over dealing with ORHP. To my surprise, I recently received a bill for the $65 service feed. Once again contacted ORHP to dispute. Why should I pay them a service fee when I ended up doing all of the work? After arguing with the billing department, I just paid the fee. My contract with ORHP ends in May and I will not be renewing.
view less
I had been a loyal customer of Old Republic for around 13 years. Overall, I’d always been pleased with the service and coverage. Occasionally there would be a problem with a contractor but ORHP was always there to help resolve.

My recent experience with them however, has forced me to begin looking into an alternative provider.


On December 31st I
... view more
# 109314
Old Republic Home Warranty
04-04-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
HaciendaHeights - CA 03-24-2017
Seng , HaciendaHeights CA
Posted On 03/24/17
Review No. 109222
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I called in for service on a slab leak. It had been a month now since I call for service on a slab leak. Nothing was repair, me and my dad did what they say, moved a lot of stuff and nothing was repaired!!!! more water coming out from the floor, and now I called, they told me they are waiting for the report from the contractor!!!!! Don't Trust this company, It is a waste of time and money.
# 109222
Old Republic Home Warranty
04-04-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and we can certainly understand your concerns. According to our records, we have contacted you and we have resolved your service issues in accordance with the Plan terms.
HaciendaHeights - CA 03-24-2017
Seng , HaciendaHeights CA
Posted On 03/24/17
Review No. 109221
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
I called in for service on a slab leak. It had been a month now since I call for service on a slab leak. Nothing was repair, me and my dad did what they say, moved a lot of stuff and nothing was repaired!!!! more water coming out from the floor, and now I called, they told me they are waiting for the report from the contractor!!!!! Don't Trust this company, It is a waste of time and money.
# 109221
Old Republic Home Warranty
04-04-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and we can certainly understand your concerns. According to our records, we have contacted you and we have resolved your service issues in accordance with the Plan terms.
HOUSTON - TX 03-14-2017
Dana , HOUSTON TX
Posted On 03/14/17
Review No. 109056
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
WARNING! WORST WARRANTY COMPANY EVER! THEY MAKE THINGS UP TO NOT HAVE TO COVER WARRANTY ITEMS! STAY AWAY!!!
# 109056
Old Republic Home Warranty
03-24-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and for any inconvenience this has caused you. We want very much to review this matter and address the concerns outlined. We have tried to contact you to discuss your concerns but unfortunately we have been unable to reach you. Please contact our assigned associate at your earliest convenience. Thank you
artesia - CA 03-10-2017
James , artesia CA
Posted On 03/10/17
Review No. 109011
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
The seller purchase a 1 year home warranty for me from old republic on purchase of my home. I was even signed up for the "Preferred ultimate protection plan". After 2 weeks I had a gas pipe leak and called to file a claim. Since gas pipe leaks was part of the brochure and plan I thought it was perfect and a chance to really see how this company holds up it's reputation.

From the moment they answered my first call ever, It was like speaking to a "we can't" expert who finds every loophole, clause and reason to tell you that old republic doesn't cover that part of your problem.
They told me that they couldn't fix the leak because the pipe was from leading from my main house to a detached garage 10 feet away. They told me that it has to be in the boundaries of my home. I told them that the entire place including my garage is my home and this is called a "home warranty". They just kept repeating they can't do it after every thing you say after that.
So if you like this type of reasoning then by all means believe their hand selected web site testamonials and try it out yourself. Thank goodness I didn't pay for this company's home warranty myself as it's worthless.

view less
The seller purchase a 1 year home warranty for me from old republic on purchase of my home. I was even signed up for the "Preferred ultimate protection plan". After 2 weeks I had a gas pipe leak and called to file a claim. Since gas pipe leaks was part of the brochure and plan I thought it was perfect and a chance to really see how this company holds up it's reputation.

From
... view more
# 109011
Old Republic Home Warranty
03-28-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and for any inconvenience this has caused you. We want very much to review this matter and address the concerns outlined. We have tried to contact you to discuss your concerns but unfortunately we have been unable to reach you. Please contact our assigned associate at your earliest convenience. Thank you
Pensacola - FL 03-07-2017
Rob , Pensacola FL
Posted On 03/07/17
Review No. 108975
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
One Star is to much. I have reviewed a number of other complaints herein and my experience with Old Republic Home Warranty is as bad if not worse. I purchased a home warranty from them when I purchased my home last May 2016. I had a problem with our dishwasher unit which is over 17 years old. The dishwasher leaks water and it does not wash dishes properly. Further, it is making me and my wife sick. When I contacted ORHW last week (3/2/2017) they sent out an incompetent repairman who was only in my home for 15 minutes, did nothing and took my $75.00. Because he did nothing I removed the unit myself. The service repairman has reported he can't repair the unit because I removed from my home. He suppose to be a repairman for heaven's sakes... The bottom line is the UNIT is SHOT and needs to be replaced !!! Because of this fiasco/RIPOFF I have had to purchase a new unit myself. I have documented the incident and will file a lawsuit and seek damages both personal and punitive against this worthless company. Stay away from these scamers !!! BTW MY Warranty Plan number is 24137242 in case you can not fine it !!! view less
One Star is to much. I have reviewed a number of other complaints herein and my experience with Old Republic Home Warranty is as bad if not worse. I purchased a home warranty from them when I purchased my home last May 2016. I had a problem with our dishwasher unit which is over 17 years old. The dishwasher leaks water and it does not wash dishes properly. Further, it is making me and my
... view more
# 108975
Old Republic Home Warranty
03-21-2017
We sincerely apologize for the circumstances relayed and for any inconvenience this has caused you. We want very much to review this matter and address the concerns outlined. We have tried to contact you to discuss your concerns but unfortunately we have been unable to reach you. Please contact our assigned associate at your earliest convenience. Thank you
Roseville - CA 03-02-2017
Michael , Roseville CA
Posted On 03/02/17
Review No. 108907
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
1 star is too much! They are scammers and will make up any excuse possible to not help you in any way and leave you completely screwed! I would never had paid for their Warranty had I known. I am contacting my lawyers to file a suit against them! Stay away!!
# 108907
Old Republic Home Warranty
03-02-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
destin - FL 03-01-2017
anthony , destin FL
Posted On 03/01/17
Review No. 108896
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Service Timeliness:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
we just bought are house in feb 2016 we had Murphy's Home Services Inc come out to fix are ac home protection plan, took them 12 visit to come fix it . We were up for renewal they said we can no reason giving why we cant renew this company is a scam
# 108896
Old Republic Home Warranty
03-01-2017
We want very much to review this matter and address your concern. However, we are unable to locate your Plan. Please send an email to [email protected] with your property address or Plan number so that we may locate your Plan and contact you. Thank you.
Scottsdale - AZ 02-28-2017
Carl Siel , Scottsdale AZ
Posted On 02/28/17
Review No. 108890
2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Customer Service:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Service Timeliness:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
Repair Service:3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating3 Star Rating
Overall Rating:2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating2 Star Rating
This is a follow-up to a post I made on February 17, 2017. ORHP subsequently made a comment to my post on February 24, 2017 stating that they were unable to review my warranty. CONTRARY to that post, they called me on February 21, 2017 and offered to renew the warranty after review of my situation, so their post on February 21st is incorrect and misleading. While I appreciated their reconsideration and offer, I elected to purchase a warranty from a different company with much higher customer satisfaction ratings.
view less
This is a follow-up to a post I made on February 17, 2017. ORHP subsequently made a comment to my post on February 24, 2017 stating that they were unable to review my warranty. CONTRARY to that post, they called me on February 21, 2017 and offered to renew the warranty after review of my situation, so their post on February 21st is incorrect and misleading. While I appreciated their
... view more
# 108890
Rancho Mirage - CA 02-28-2017
Greg Hewett and Neil Kruse , Rancho Mirage CA
Posted On 02/28/17
Review No. 108873
1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Customer Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Repair Service:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Overall Rating:1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating1 Star Rating
Giving this company one star is extremely generous. This company is a scam and everyone needs to send in written complaints to the state attorney general. We bought our home last september in 2016 and was given the impression having this home warranty from Old Republic would provide assurance (NOT). Birkshire Realtors should also stop using this fraud company to make their customers feel comfortable. We just submitted for a 3rd time, a problem with a lighting situation in a bathroom. As with the previous two problems we had submitted (a broken faucet and a dishwasher breakdown), all three now have been refused saying each time, how it doesn't fall within their coverage guidelines. I would like some proof of any claim this company has ever approved! All three times, we spent 65.00 for a service person to come out that Old Republic has contracted with...only to be told in all three situations that the company will not cover. What a scam. This last time on 2-27-2017, the service person said, the company most likely would cover in his opinion (only to be told by Old Republic three hours later, they would not. We paid again the service person 65.00 for a "problem electrician monitor to tell us we have a problem but he can't fix it due to the company's decision. LOL, what a joke. The state consumer protection needs to take this company on. My god, just read all the reviews and you can see a consistent problem.
Anyone who would like to email me on their experience please do so, as a group we can take down this company. [email protected]
Greg Hewett and Neil Kruse view less
Giving this company one star is extremely generous. This company is a scam and everyone needs to send in written complaints to the state attorney general. We bought our home last september in 2016 and was given the impression having this home warranty from Old Republic would provide assurance (NOT). Birkshire Realtors should also stop using this fraud company to make their customers feel
... view more
# 108873

Rate this company

Let's keep things clean!

We will not allow short or abusive comments. Existing customers post reviews and companies respond. Contractors must post the reviews at vendors area or contact orhp.com directly.